Екипът на Продрайв, който се грижи за развитието на Мини Джон Купър Уъркс WRC, подготвя серия новости за автомобила за сезон 2013 г. Компанията ще продължи да развива и поддържа колите, въпреки че марката се оттегля от първенството в края на настоящия шампионат.
В работата се включи и специалистът от различни проекти за 24 часа на Льо Ман (с Астън Мартин и Ферари) Джейсън Хил. Неговата основна задача ще е да подобри представянето на 1,6-литровия турбомотор на автомобила. Екипът отдавна смята, че Мини-то губи сериозно заради недостатъчна мощност спрямо съперниците си в световния шампионат.
Под ръководството на Хил инженерите на Продрайв ще се постараят заедно с колегите си от BMW Моторспорт да подобрят нещата в този аспект.
– Агрегатът на Мини е много силен и има капацитет за увеличаване на мощността му. Изпипахме калибровката, контрола на турбото и този на трансмисията. Подобрихме работата на наличния хардуер, като работим по максимално изпипване и на въвежданите в момента компоненти. В дългосрочен план планираме еволюция на двигателя, която да включва някои механични подобрения и ще представлява сериозна стъпка напред още в началото на следващия сезон – коментира Хил.
Шефът на тима Дейв Уилкок сподели от своя страна, че колата като цяло наистина е силна – представянето в условия с ниско прилепяне го демонстрират чудесно.
– Аеродинамиката работи добре, автомобилът не натоварва прекалено много гумите. Продължаваме да работим в тези области, да изпипваме всеки отделен детайл. Ясно е обаче, че повече мощност автоматично ще подобри цялостното представяне и времената в отсечките. Знаем, че двигателят ни е способен на повече, за да ни изведе на челни позиции в колоната – добави Уилкок.