Проектът на Ауди за F1 се намира в сериозен застой. Това твърдят медии в Германия. Според него, още една ключова фигура, отговаряща за програмата в световния шампионат, ще напусне редиците на немския производител.
Ауди претърпя няколко сътресения през последните месеци. Марката се раздели с Маркюс Дюсман, който беше един от архитектите на идеята Ауди да влезе в F1. Сега изглежда, че главният директор по развитието Оливър Хофман, също ще напусне марката. Той на практика е другата причина марката да прояви толкова голям интерес към Формула 1 и новите технически правила
Договорът на Хофман беше удължен още миналата година. Но според доклад в германския вестник „Билд“, той може да бъде принуден да напусне компанията. Твърди се, че причината за напускането му е различие в мненията с настоящия главен изпълнителен директор на Ауди Гернот Долнер относно бъдещето на компанията.
Хофман е обвиняван и за това, че Ауди се бори с доста ниски нива на продажби. Освен това планираните под негово ръководство модели или не са били толкова успешни, колкото се е очаквало, или са били многократно отлагани преди да бъдат пуснати.
Предполага се, че Надзорният съвет на Ауди ще обсъди въпроса с бъдещето на Хофман в четвъртък. След това Надзорният съвет на Фолксваген Груп ще има окончателна дума в началото на март.
Една потенциала промяна може да има последици за плана на Ауди за F1. Предполага се, че Долнер изцяло да премести Хофман в проекта за Гран при.
Хофман е един от архитектите зад идеята Ауди да влезе в F1 през Формула 1 за 2026 г. Той и Дюсман бяха заедно със Стефано Доменикали по време на уикенда за Гран при на Белгия 2022. Именно тогава Ауди обяви намерението си да се включи в световния шампионат
Едно преминаване на Хофман в Заубер ще предизвика нови въпроси относно ролята му там. В момента базираният в Хинвил тим се управлява от Андреас Зайдл. Германецът работи изцяло върху предстоящото обединение с Ауди.
Добавянето на допълнително ниво на взимане на решения между Зайдл и Управителния съвет на Ауди не би било много добре. Разбира се, че има опасения относно мащаба на промените, от които се нуждае Заубер до началото на 2026 г.
Швейцарския отбор се сблъсква с предизвикателства при привличането на висококвалифицирани кадри в Хинвил. Има и въпроси дали инвестициите, необходими за достигане на голям напредък, се правят толкова бързо, колкото е необходимо. Не е тайна, че Ауди все още не притежава толкова голям дял в тима.
Ситуацията с Хофман е свързана и с нови спекулации, че влизането на Ауди в F1 все още не е напълно гарантирано. През последните месеци се появиха различни спекулации относно марката. Някои предполагаха, че работата по новата задвижваща система не върви според предварителните очаквания. Други пък дори заявиха, че германският производител се отказва от проекта и ще предаде всичко на Тойота. Японците обаче отрекоха да проявяват какъвто и да е интерес към F1.
От Заубер неколкократно отричаха спекулациите относно проблемите на Ауди. Тимът все пак потвърди, че германците няма да имат каквото и да е присъствие в F1 преди началото на 2026 г. В края на миналата година Борнер отново потвърди ангажимента на Ауди към F1 и категорично разсея всички слухове относно евентуален край на проекта.
Вижте тази публикация в Instagram.