Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Прогнози за гръмотевични бури могат да объркат Гран при на Маями

Прогнози за гръмотевични бури могат да объркат Гран при на Маями

968
0
Гран при на Маями, Маями, Валтери Ботас
снимка: Алфа Ромео

Иван Тенчев, Маями. Уикендът за Гран при на Маями сякаш върви без особени изненади като разпределение на силите. Доминацията на Ред Бул и в частност на Макс Верстапен изглеждат познати още от Гран при на Бахрейн. Серхио Перес каза, че е загубил малко повече време в последния завой в последния си бърз тур в петък. Мексиканският пилот бе убеден, че иначе е щял да е по-близо да съотборника си. Останалите изглеждат на поне 0,4 сек в един тур и на почти секунда в сравнително късите симулации на състезателни турове.

Всяко стъпване извън идеалната линия, по която има вече отложена гуми, може да е фатално днес в квалификацията. Утре пък изпреварванията ще са трудни не само заради скъсените със 75 метра DRS зони. Стартиращите от десните позиции ще са в крайно неблагоприятна позиция. Според главния инженер на Астън Мартин Том МакКълоу те ще загубят със сигурност по няколко позиции.

Това, което може да обърне обаче всичко нагоре с краката, са прогнозите за гръмотевични бури за утрешния ден. Дъждът може да повлияе не само върху сцеплението върху новия асфалт, но и върху цялостното провеждане на надпреварата за Гран при на Маями

Ако светкавица падне на разстояние по-малко от 8 мили (близо 13 километра) около трасето, състезанието трябва да бъде спряно незабавно. Това е американският закон. Всички зрители и маршали, които не са на закрито, трябва да получат шанс да потърсят подслон. Това важи дори и ако на самата писта не вали. Миналогодишното състезание от Индикар в Нешвил беше отложено с час назад по същата причина.

За момента прогнозите предвиждат валежите да са в неделя сутринта и би трябвало да е сухо за състезанието. Така обаче пилотите ще трябва да се адаптират към напълно нови условия в надпреварата, след като гумата от асфалта бъде измита. Засега прогнозите на Пирели са за само един стоп и използване на гуми медиум и хард. Но загубеното време в бокса е значително по-малко в сравнение с миналата година и някои биха могли да играят хазартно с повече смени на гуми.