Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Ред Бул смятат, че няма непосредствен риск Верстапен да си от...

В Ред Бул смятат, че няма непосредствен риск Верстапен да си от тръгне от F1 заради спринтовете

2019
0
Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен няма да си тръгне скоро от Формула 1 въпреки недоволството си от промените във формата на състезателните уикенди и увеличаването на спринтовете в календара, заяви Кристиан Хорнер. Пилотът на Ред Бул не крие, че изобщо не му допадат продължаващите изменения. За спринтовете пък е категоричен, че изобщо не с в ДНК-то на спорта.

„Надявам се да няма прекалено много промени. В противен случай няма да съм наоколо още дълго време“, заяви първо Верстапен.

След това изнесе цяла тирада срещу спринтовете.

„За мен няма смисъл още неща да се прибавят. Не ми харесва. В спринта изобщо не става дума за състезание, а за оцеляване. Дори да променят формата, тези спринтове не са част от ДНК-то на Формула 1“, каза нидерландецът.

След като промените в уикендите със спринт бяха приети директно за Азербайджан и провеждането на нова квалификация в събота оценката на Макс не закъсня.

„Просто да зарежат всичко“, бе категоричен Верстапен.

Хорнер заяви в Маями, че в Ред Бул не виждат непосредствен риск Верстапен да си тръгне от Формула 1

„Той има мнение. Винаги говори открито и казва какво мисли. Но според мен е трудно да се погледне далеч в бъдещето. Фернандо Алонсо мислил ли е, че ще се състезава на 42? Вероятно не. Люис Хамилтън е в края на 30-те. Бъдещето е трудно за предвиждане. Но аз мисля, че страхотно пилотите да имат мнение и да не са просто стереотипи“, заяви шефът на Ред Бул в Гран при.

Мнението на Хорнер относно новия формат на уикенди със спринт освен това е по-различно от това на звездата в отбора му.

„Миналия уикенд имаше екшън през цялото време – от момента, когато стъпихме на пистата в петък, в събота и в неделя. Според мен отделянето на спринта от Гран при състезанието всъщност е за добро в сравнение с предишния вариант.“

„Но мисля също така, че правилата имат нужда от доизглаждане. Не смятам за правилно да не можеш да пипаш нищо по колата след само една тренировка. За мен е безумно да нямаш възможност да изгладиш някои неща, особено на улична писта, където условията се променят изключително бързо. Необходимо е да се разгледа и употребата на гумите. Лично моето предпочитание е тя да е свободна. Или поне свободна в последния сегмент на квалификацията“, каза още Хорнер.

Според шефа на Ред Бул тези неща трябва да се разгледат след края на сезона, да се прецени кое е работило и кое не и тогава да се правят промени.