Организаторите на Гран при на Япония на Сузука са направили промени по дренажа на трасето с цел подобряване на сигурността при провеждане на сесия или състезание на дъжд. За целта има някои модификации на зоните за сигурност, включително на завой 7, където миналата година катастрофира Жул Бианки и в последствие загина. Една от основните причини за излитането му от трасето беше голямото количество вода на завой 7 след засилването на дъжда към края на състезанието, провело се на 5 октомври.
В резултат на случилото се, на няколко завоя – №1, 3, 6, 7, 13 и 18, са поставени пропускливи асфалтови ивици и дренажи под формата на “U”. Новите канали са по-дълги и отвеждат водата далеч от трасето, избягвайки възможността за аквапланинг на колите. Освен това е поставен нов кран зад бариерите на завой 7, който ще бъде използван вместо трактор за прибиране на катастрофирали коли, в какъвто се удари Бинаки миналата година.