Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Промени в управлението на Супер Агури?

Промени в управлението на Супер Агури?

73
0

Тимът на Супер Агури си осигури участие в шампионата за 2008 г. благодарение на компанията Магма на Мартин Лийч, която купи екипа. Нищо повече обаче не се съобщава нито за договорките, нито за плановете на двете страни по сделката, която по непотвърдени данни е на стойност около 100 милиона долара. Твърди се, че парите са били разпределение между Хонда и Агури Сузуки, като бившият пилот от Формула 1 е получил около 30% от сумата. Според други информации нещата не стоят точно така, но официални данни до момента няма.
Магма Груп е компания, създадена да се занимава и разрешава проблеми, както и да капитализира възможности в автомобилната индустрия и технологичния сектор, причинени от променящите се пазарни условия и глобални ситуации. Мартин Лийч е председател на Магма, като опитът му включва над 30 години работа в автомобилния бизнес. В биографията му фигурират длъжности в концерни като Мазда, Форд и Мазерати с най-дълго прослужено време във Форд, където стига до президент на Форд Европа.
След обявяването на сделката обаче започна да се говори, че Даниеле Аудето, директор мениджмънт на Супер Агури от създаването му, няма да продължи да изпълнява тази длъжност. Той присъства на пресконференцията в Токио, на която бе обявена сделката в началото на седмицата, но след това не замина за Мелбърн.
Един от гостите в Супер Агури на Албърт парк обаче бе Дейвид Прайс, бивш тийм мениджър на Брабам и създател на екипа в GP2 ДПР (Дейвид Прайс Рейсинг), който обаче не контролира от известно време. Прайс се занимава с управление на такива екипи от края на 70-те години, което го прави особено подходящ за привличане в управата на който и да е тим в автомобилния спорт.
Междувременно да се разпространява и слухът, че 49-годишният Йост Капито може би е човекът, който ще е новият изпълнителен директор на малкия японски отбор. Германецът и Лийч се познават добре от времето, когато Капито работеше с Форд Европа. Йост е със сериозна биография – състезател в надпревари за издръжливост като Париж-Дакар; инженер в BMW Моторспорт, където работи с легендарния Пол Рош; координатор на спортната програма на Порше, като по-късно оглавява Порше Моторспорт преди да отиде в тима от Формула 1 Заубер през 1999 г. Капито работи две години в Гран при, а после става директор на инженерния департамент за специални автомобили на Форд в Кьолн, като плюс това отговаря за програмата на Форд в автомобилния спорт. Миналия ноември пое нов пост в концерна, а сега слуховете го връщат отново в Гран при.