Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели пети полпозишън на Монца

Хамилтън спечели пети полпозишън на Монца

50
0

Люис Хамилтън не остави никакъв шанс на големия си съперник и съотборник в Мерцедес Нико Розберг и го победи в битката за спечелване на първа позиция на старта с почти половин секунда. Всички останали бяха доста по-бавни, като зад двете сребърни стрели за старта утре се подредиха колегите им от Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен. Пети ще стартира Валтери Ботас (Уилямс) пред състезателите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен.

Сензационно във финалната фаза на борбата за първи път се класира пилотът на Хаас – Естебан Гутиерес.

Квалификацията започна при 29 градуса температура на въздуха и 41 на асфалта. Ромен Грожан смени скоростна кутия и щеше да бъде преместен с 5 места след края на битката за по-предна позиция. Малки промени трябваше да подобрят баланса на Розберг, който не бе така доволен от колата си както Хамилтън след края на последната тренировка.

Въпреки огромното предимство на Мерцедес от около секунда в последната тренировка Розберг и Хамилтън започнаха първата част на квалификацията със суперсофт, докато Фетел и Райконен стартираха със софт, въпреки че сутринта и двамата пилоти на Скудерията пробваха само най-меките гуми. Пилотите и на двата екипа имат този уикенд по 7 комплекта суперсофт и по 4 и 5 по-твърди софт. Хамилтън отново бе по-бърз от Нико в тези първи обиколки. Пилотите на Ферари заеха трето и четвърто място, следвани от Верстапен, Ботас и Рикиардо. Даниел с две бързи обиколки с един чифт суперсофт записа четвърто време между състезателитет на Скудерията, които бяха единствените, преминали Q1 само със софт.

След проблем с електрическата система още в самото начало отпадна 19-годишният Естебан Окон от Мейнър. Заедно с него след Q1 не продължиха пилотите на Рено Кевин Магнусен и Палмър, като и колегите им от Заубер, пак с проблеми в задвижващите системи. Последният отпаднал бе Дани Квят с Торо Росо.

Във втората фаза пилотите на Мерцесдес напуснаха пита един след друг с по-твърдиге гуми софт! Хамилтън за пореден път бе по-бърз от Нико, този път с 0,311 сек. Времената им бяха достатъчно добри, за да продължат във финалната фаза и да имат избор утре в стратегията, тръгвайки със софт.

За разлика от стратегията си на Спа преди седмица Верстапен също бе със софт. Съотборникът му Рикиардо бе със същия избор, докато и двете коли на Ферари бяха вече със суперсофт. Дистанцията между пилотите на Ред Бул и лидерите бе над 1,5 сек и изборът на „биковете” изглеждаше много рискован. Заеха 9-то и 10-то място, а 11-ият – Карлос Сайнц – бе само на 0,5 сек. Така и двете коли на Ред Бул получиха нови суперсофт и пак се появиха на пистата, а със софт останаха само лидерите от Мерцедес. Люис бе още по-бърз във втория сектор в опит да запише нов топ тур, защото върху първия чифт бе оставил сероизно петно, което може да му пречи утре, ако не успее да получи разрешение за смяна.

Със супер обиколки в края на Q2 продължиха пилотите на Мерцедес, Ферари, Ред Бул и Форс Индия, Ботас (постигнал четвърто време) и сензационно – Естебан Гутиерес с втория Хаас, който записа 7-мо постижение. За първи път кола на американския тим се класира за Q3. Междувременно в Ред Бул бързо трябваше да променят малко настройките, защото Макс Верстапен се оплака, че не може да загрее предните гуми.

Голямата битка за първата позиция предстоеше във финалната фаза между Хамилтън и Розберг. В първите обиколки англичанинът отново бе по-бърз от Нико с почти 0,3 сек – 0,288. Зад тях Кими бе изпревари Фетел при първите турове на пилотите на Ферари, а Ботас зае петата позиция пред състезателите на Ред Бул. С ползвани вече суперсофт тези на Форс Индия и Гутиерес заеха осмо, девето и десето място.

В последните решителни обиколки с нови суперсофт един след друг пита напуснаха Розберг и Хамилтън.Температурата падна с 2 градуса и никой не бе по-бърз в първия сектор. След това Нико бе с най-силно време от всички във втори сектор, но Люис мина след него още по-бързо, записа ново рекордно преминаване и през Параболика и така спечели пола с преднина от цели 0,478 сек. Това бе петата първа позиция на Монца за Люис. Подобен успех са постигали само легенди като Фанджо и Сена. За Люис това бе трета поредна година успех в квалификацията, нещо постигано преди него от Аертон.

Зад първите двама се подредиха пилотите на Ферари, Ботас остана пред Ред Бул, при които Рикиардо изпревари Макс, а зад тях са Перес и Хюлкенберг. Логично десети остана Гутиерес.

Голамата битка за първата позиция предстоеше във финалната фаза между Хамилтън и Розберг. В първите обиколки англичанинът отново бе по-бърз от Нико с почти 0,3 сек – 0,288. Зад тях Кими бе изпревари Фетел при първите турове на пилотите на Ферари, а Ботас зае петата позиция пред състезателите на Ред Бул. С ползвани вече суперсофт тези на Форс Индия и Гутиерес заеха осмо, девето и десето място.

В последните решителни обиколки с нови суперсофт един след друг пита напуснаха Розберг и Хамилтън.Температурата падна с 2 градуса и никой не бе по-бърз в първия сектор. След това Нико бе с най-силно време от всички във втори сектор, но Люис мина след него още по-бързо, записа ново рекордно преминаване и през Параболика и така спечели пола с преднина от цели 0,478 сек. Това бе петата първа позиция на Монца за Люис. Подобен успех са постигали само легенди като Фанджо и Сена. За Люис това бе трета поредна година успех в квалификацията, нещо постигано преди него от Аертон.

Зад първите двама се подредиха пилотите на Ферари, Ботас остана пред Ред Бул, при които Рикиардо изпревари Макс, а зад тях са Перес и Хюлкенберг. Логично десети остана Гутиерес.