Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рено предупреждава за сериозни разходи за развитието на двигатели с мощност 1000...

Рено предупреждава за сериозни разходи за развитието на двигатели с мощност 1000 к.с.

55
0
Renault,Рено

Заради намаляването на интереса към спорта, който бе отчетен и през миналата година, Стратегическата група за Формула 1 даде зелена светлина за разработването на нов регламент, според който от 2017 г. пилотите да могат да разчитат на двигатели с мощност от 1000 к.с.

Рено обаче приемат подобна възможност с предпазливост и предупреждават, че може да се стигне до драматично нарастване на разходите за развитие и производство.

За постигането на тази мощност според групата нямало нужда производителите да се връщат към V8 агрегати, а е достатъчно да се увеличи дебитът на горивото. От Рено обаче се притесняват, че не са взети предвид вероятните разходи, като предупреждават, че клиентските отбори не желаят да плащат повече от това, което дават в момента, а в същото време бюджетите на производителите вече били изчерпани.

„Като цяло аз лично съм за подобна промяна, но трябва да намерим някой, който да плаща“, обяснява спортният директор на Рено Сирил Абитебул. „Чувам, че малките отбори – значи независимите отбори – не са готови да плащат повече за нови агрегати. В същото време чуваме, че трябва да увеличим мощността с още 200 к.с. Как точно можем да намерим пресечна точка между двете?

Ако намерим някой, който да плаща за това, тогава с удоволствие ще се съгласим. Ще е интересно, как ще се справят сегашните пилоти с коли, разполагащи с мощност от 1000 к.с. В същото време с актуалния регламент не виждам лесен и изгоден път към постигането на тази цел.“

Въпреки че на среща между производителите на задвижващи системи е стигнато до съгласието, че за постигането на допълнително мощност са необходими само минимални промени в дизайна на актуалните V6 агрегати, Абитебул смята, че разходите ще нараснат неимоверно.

„Ще трябва да се направят и някои драстични промени, като например разработването на нови горивни системи“, смята Абитебул. „Някои компоненти в самия ДВГ също ще трябва да се променят като форма и големина и когато това стане ще трябва да настъпят промени също така в големината на батериите и на хибридните системи. Това означава нов дизайн на цялата задвижваща система и затова трябва да сме много предпазливи при подобни промени.“

Разговорите за нови двигатели от 2017 г. продължават. Гласуване и разискване на нови идеи може да стане още на следващото събиране на Формула 1 комисията на 18 февруари.