Въпреки приказките за ограничаване на разходите по всичко изглежда, че вземаните решения водят точно в обратната посока. Според регламента за тази година именно с цел намаляването на използваните средства пилотите трябва да ползват само четири задвижващи системи и прилежащите към тях компоненти за целия сезон. След сериозните проблеми за мнозина още в Австралия сега това изглежда е на път да се промени и на пилотите да бъде разрешена по още една задвижваща система.
Според германското издание auto, motor und sport след среща на представители на Стратегическата група с Бърни Екълстоун в Малайзия е било решено, пилотите да разполагат със същия брой задвижващи системи както през миналия сезон – а именно с пет.
След уикенда в Австралия пилоти на Ред Бул и Макларън вече изгубиха по една от тези четири предвидени в регламента за тази година системи и това можело да доведе според мнозина до това, отборите рано или късно да са принудени да пропускат изцяло свободните тренировки в петък или пък да се появят съвсем за кратко в тях в стремежа си да пестят ресурс.
Именно за да се избегне това била и срещата между Екълстоун и Стратегическата група. Някои хора обаче не са убедени, че подобно решение ще проработи.
„Това правило би имало смисъл само тогава, когато е сигурно, че действително ще се кара повече. В противен това ще доведе само до увеличаване на разходите, без да има никаква полза за зрителите“, цитиран от същото издание е Ники Лауда.
За да влезе в сила подобно решение, то ще трябва да бъде одобрено от всички отбори. Дали обаче това ще се случи остава загадка, защото финансово нестабилните отбори със сигурност ще са притеснени от допълнителни разходи в размер на около 750 хил. евро. Въпреки това според първоначалните проучвания всички били единодушни по този въпрос, че трябвало да се позволи още един двигател. Кога ще бъде гласувано решението все още не е ясно.