Нико Розберг оглави класирането в последната свободна тренировка на пистата Яс Марина. Немският пилот изпревари съотборника си в Мерцедес с 0,369 сек, а трети се класира Фелипе Маса (Уилямс).
Последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Абу Даби започна при отново прекрасно време – 27 градуса на въздуха, 46 – на трасето. Стартът на състезанието обаче е в 17 часа местно време, като по залез слънце се включва изкуственото осветление на пистата. При това положение първата петъчна сесия и съботната свободна тренировка нямат особено значение като събрана информация за квалификацията и състезанието. Това отбеляза вчера и Фернандо Алонсо, който пропусна по-важния час и половина подготовка след повреда в неговото Ферари.
В Ред Бул също бяха заети до късно, тъй като поправяха теч от колата на Себастиан Фетел.
Работата на трасето започна веднага след светването на зеления семафор. Първото време бе на Алонсо – 1:44.581 мин. От Уилямс отбелязаха, че въпреки жегата ще работят по сравнително стандартна програма в подготовка за квалификацията.
Междувременно Себастиан Фетел изпревари Алонсо с 0,034 сек по-добро време. Той имаше грижи със свалянето на предавките вчера, но отборът стабилизира положението
Дженсън Бътън на свой ред излезе пръв, сваляйки 0,029 сек от постижението на Фетел. Англичанинът имаше едва 35 минути на разположение във втората петъчна тренировка, след като първо се появи проблем с окачването, а след това – с хидравликата. Той нямаше възможност да изпита новото предно крило на Макларън, което няма да бъде използвано в Абу Даби, тъй като е развитие за проекта за догодина. Бътън се постара да не демонстрира разочарование и заяви, че в моторхоума има добър избор от сладоледи и кафето е чудесно, така че това поне е положително на фона на цялата ситуация.
Алонсо бе първият пилот с гуми суперсофт в сесията. Той ги сложи още в 15-ата минута, за да провери поведението на болида си с тях и постигна с тях 1:42.653. В Мерцедес пък проверяваха болидите на Хамилтън и Розберг, тъй като за тима от Бракли издръжливостта на колите е с най-висок приоритет този уикенд.
Хамилтън и Розберг излязоха на трасета близо половин час след началото на тренировката. И двамата бяха с гуми софт – с тях Нико даде 1:42.635 (-0,018 сек от времето на Алонсо със суперсофт), англичанинът бе на 0,128 сек от съотборника си. Кими Райконен се оплака, че няма сцепление в задната част на колата си. Фернандо пък бе слязъл от болида си, по който се трудеха механиците и се бе преоблякъл, докато от Ферари потвърдиха, че е приключил с работата за тази сесия – близо половин час преди края й и след едва 8 обиколки.
12 минути преди карирания флаг всички се прибраха в боксовете. Беше време за последните серии, вече със суперсофт. Фелипе Маса пръв се появи с тях на пистата и получи инструкция да направи 3 бързи обиколки. Бразилецът излезе пръв с 1:42.429. Розберг свали цяла секунда от това време: 1:41.424. Всички подобряваха постиженията си с най-меките гуми на Пирели, които обаче са по-трудни за управление в дълги серии. Хамилтън започна втори бърз тур, но остана втори – на 0,369 сек. Трети се нареди Фелипе Маса. Времето на Алонсо бе четвърто, пети се нареди Фетел, следван от Бътън, Рикиардо, Ботас, Квят, Райконен и т.н.