Над 3 млн. британски лири е похарчил тимът на Ред Бул Рейсинг, за да приготви най-после завършена версия на нов къс нос за болида си RB11.
С него колите трябва да се появят в Гран при на Испания, първи старт в Европа, който е в края на седмицата край Барселона.
Носът е 63-ият подред изследван в Милтън Кийнс от началото на зимата и най-после е преодолял всички краштестове! Всеки един от предишните 62 е струвал на тима по около 50 000 британски лири с всички изследвания по него и краш изпитания.
Носът е част от цялостното обновление на болида, което се готви за Гран при на Испания.
То трябва да направи автомобилите на Даниел Рикиардо и Данил Квят по-бързи – според изчисленията на тима с между 0,75 и 1 сек!
Екипът, който разполага с един от най-сериозните бюджети, със сигурност иска да се пребори поне с Уилямс за третата позиция зад лидерите от Мерцедес и Ферари, които също ще имат много подобрения в колите.
В болидите на Ред Бул би трябвало да има и нови двигатели Рено, с подобрена издръжливост.
Проблем за тима е обстоятелството, че ако ползва нов мотор, то за Даниел Рикиардо той ще е 4-ти този сезон при общо разрешени за използване без наказание през цялата година 4 мотора.
Ако е готов новият двигател, той ще е с променени горивни камери и устройства за генериране на топлинната и кинетичната енергии.
Специален материал за конфигурацията на задвижващите системи и тяхното развитие може да намерите в новия 182 брой на списание ClubS1, който ще е в продажба през новата седмица.