Нико Розберг записа най-добро време в петъчния ден на пистата Интерлагос в Бразилия. Германецът се нареди пред своя съотборник Люис Хамилтън, като англичанинът изостана на повече от 0,5 сек. Темпото на двамата пилоти на Мерцедес отново бе без конкуренция в къса серия от обиколки. Трети се нареди Себастиян Фетел от екипа на Ферари, чийто изоставане бе почти секунда, а четвърти се нареди Кими Райконен. Местата в топ десет се допълниха от Даниел Рикиардо (Ред Бул), Валтери Ботас (Уилямс), Ромен Грожан (Лотус), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Данил Квят (Ред Бул) и Фелипе Маса (Уилямс).
В паузата между двете петъчни сесии преваля лек дъжд, който отми положената сутринта гума. Така въпреки че трасето бе изсъхнало за началото на втората свободна тренировка пилотите отново се оплакваха от липса на достатъчно сцепление при първите си излизания следобед.
Температурата на въздуха бе 28 градуса, докато тази на асфалта бе паднала заради дъжда и облачното време.
Хамилтън поведе след първите 15 минути, като само на 0,1 сек зад него бе съотборникът му Нико Розберг. Фетел и Рикиардо пък потвърдиха добрата си форма от сутринта и отново бяха на трета и четвърта позиции подобно на сутринта. Очакванията дъждът отново да се завърне предполагаха пилотите бързо да преминат и към меките гуми, за да съберат информация за износването и представянето им.
Очакването на дъжда накара голяма част от пилотите да останат в бокса, като само Фернандо Алонсо правеше обиколки около половин час от началото на сесията.
Валтери Ботас бе първият пилот, излязъл на пистата с меките гуми 30 минути след началото на втората тренировка и веднага поведе.
В същото време Алонсо получи повреда в двигателя на Хонда, което го принуди да изостави колата си встрани от пистата. Именно заради това бе прекратена и тренировката, за да може болида на Макларън да бъде отстранена на безопасно място.
Сесията бе подновена 50 минути преди нейния край, като всички пилоти се появиха на пистата с меки гуми. Розберг поведе с близо половин секунда пред Хамилтън с време от 1:12.385 мин. Времето на Райконен пък бе с повече от 1,1 сек зад водача, макар и на трето място. Фетел успя да измести своя съотборник от тази позиция, но изоставането му спрямо първия бе с почти секунда.
След тези бързи обиколки пилотите отново се прибраха в бокса, за да направят промени по колите си за серии с повече обиколки, в които да се види износването на меките гуми.
Розберг се оплака от работата на скоростната кутия в началото на своята дълга серия от обиколки, което доведе до ново преминаване през бокса след първата си подготвителна обиколка. След симулиран старт германецът отново започна загряваща обиколка, в която да провери дали проблемът още е налице.
След дългите серии от обиколки се видя, че издръжливостта на меките гуми с голямо количество гориво е недостатъчна, което водеше до сериозни проблеми за пилотите каращи с тях.
Темпото на Фетел изглеждаше много добро в дълга серия от обиколки с меките гуми дори в сравнение с това на пилотите на Мерцедес. Това потвърждаваше и впечатлението, че Ферари се справят много добре в работата с гумите и до голяма степен са настигнали световните шампиони по отношение на състезателното темпо.
В Мерцедес пък представянето в дълга серия от обиколки изглеждаше значително по-добро с медиум сместа, като скоростта бе дори по-добра отколкото с меките. Това означаваше, че световните шампиони вероятно ще използват стратегия с ограничено използване на по-меката смес.
Така интригата за неделната надпревара остава, като състезателното темпо на Мерцедес и Ферари отново остава близко, докато в квалификацията изглежда шампионите отново ще доминират.