Нико Розберг успя да постигне победа в Гран при на Бразилия, изпреварвайки своя съотборник Люис Хамилтън. Трети зад двата болида на Мерцедес се нареди Себастиян Фетел с Ферари. Четвърти остана Кими Райконен (Ферари), а местата в топ 10 допълниха Валтери Ботас (Уилямс), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Данил Квят (Ред Бул), Фелипе Маса (Уилямс), Ромен Грожан (Лотус) и Макс Верстапен (Торо Росо). С тази си победа Розберг спечели и на практика второто място в класирането при пилотите, след като дори и с победа в Абу Даби Фетел вече не може да го измести.
Температурата на въздуха преди началото на състезанието бе 25 градуса, а тази на асфалта 42 градуса. Разкъсана облачност покриваше пистата с 20% шанс за превалявания.
На старта Розберг успя да парира опита на Хамилтън да излезе на първа позиция. Зад двамата Фетел и Райконен запазиха позициите си, а Ботас успя да прескочи Квят и Хюлкенберг. Последният не направи добър старт и това му струваше загуба на две позиции.
Повреда в колата на Карлос Сайнц предизвика развяване на жълти знамена още в края на първата обиколка. Тази фаза продължи две обиколки, в които пилотите нямаха право да се изпреварват.
В четвъртата обиколка стартиралият от дъното на колоната Рикиардо, който все пак бе успял да спечели четири позиции при старта, влезе в бокса, за да смени меките си гуми.
Хамилтън се опита да притисне съотборника си, но Розберг реагира с две рекордни обиколки и увеличи преднината си до 1,2 сек. Двамата пилоти на Мерцедес бързо успяха да натрупат аванс пред колите на Ферари, като в седмата обиколка Хамилтън вече бе с 2,7 сек. пред третия Фетел.
Нико Хюлкенберг бе следващият пилот в бокса, като от седмата позиция пилотът на Форс Индия в десетата обиколка се върна 16-и на пистата. Тур след него през питлейна минаха борещите се с германеца за позиция Квят и Маса. По-ранното спиране му позволи да мине пред тях след връщането им на пистата.
Ботас и Верстапен бяха следващите сменили разполагащите с не достатъчна издръжливост меки гуми, слагайки медиум сместа. В 13-ата обиколка смяна направи и Райконен и така само Розберг, Хамилтън и Фетел от пилотите в челото не бяха спирали за смяна.
Двамата германци спряха в 14-ата обиколка и така Хамилтън излезе начело. Това продължи само един тур и след спирането на британеца в бокса подреждането остана подобно на това след старта. Розберг отново поведе, следван от Хамилтън, Фетел, Райконен, Ботас, неспиралият още в бокса Малдонадо, Хюлкенберг и Квят. Всички пилоти в челото вече бяха с медиум сместа, която притежаваше значително по-сериозна издръжливост в дълга серия от обиколки.
Разликата между първите двама бе малко над секунда, след като при спирането на Розберг механиците на Мерцедес трябваше да го задържат малко по-дълго преди да го освободят, заради идващия отзад Фетел. Самият 4-кратен световен шампион пък бе на повече от четири секунди зад Хамилтън. Толкова бе и изоставането от страна на Райконен спрямо съотборника му.
В 19-ата обиколка Хамилтън опита отново да намали преднината на водача, но Розберг отново контрира и да увеличи стопената преди това преднина до 0,5 сек пак до 0,8 сек. Борбата между двамата оставаше оспорвана, но това можеше да доведе до по-бързото износване на гумите спрямо предвиденото.
Темпото на Малдонадо очаквано спадаше при положение, че венецуелецът все още не бе минал през бокса и скоро бе изпреварен от Хюлкенберг, Квят и Маса.
Въпреки борбата между пилотите на Мерцедес Фетел не успяваше да следва отблизо съперниците си и изостана на повече от 6 секунди от втория Хамилтън. Разликата между двете коли на Ферари пък вече бе почти 10 секунди.
В 26-ия тур Хамилтън прецени, че няма смисъл да продължава да се движи толкова близо до своя съотборник, защото не можеше да го атакува, а от друга страна тази малка разлика се отразяваше на износването на гумите и на охлаждането му.
Така скоро аванса на водача се увеличи до 1,6 сек. В 30-ата обиколка пък вече бе 2,5 сек. Зад двете коли на Мерцедес Фетел изоставаше на 6,8 сек. Райконен бе на десет зад съотборника си, следван от Ботас, Хюлкенберг, Квят, Маса, Перес и Верстапен. Борбата между последните двама приключи в 33-ата обиколка, когато холандецът атакува и успя да изпревари мексиканеца. От борбата между двамата се възползва и Грожан, който също изпревари пилота на Форс Индия.
Фетел пък първи от пилотите в челото направи спиране в 33-ия тур, а само един по-късно същото направи и Розберг. Пилотът на Мерцедес излезе на втора позиция пред третия Райконен, а Хамилтън направи само обиколка повече от съотборника си. Това по-късно спиране обаче върна световния шампион на трета позиция зад Райконен, а Розберг отново поведе. Хамилтън успя да изпревари финландския си съперник в 36-ата обиколка и отново да се върне втори, макар и вече на 3,6 секунди от водача.
Хюлкенберг направи втори стоп в 37-ата обиколка и излезе осми зад Квят и Маса, които все още не бяха спирали в бокса, подобно на Райконен и Ботас.
Разликата между Розберг и Хамилтън продължаваше да е над три секунди, а пет разделяха англичанина от Фетел, който бе пропуснат от Райконен на третата позиция. Финландецът вероятно щеше да се опита да премине с две спирания през състезанието, което поне в този момент изглеждаше невъзможно за първите трима.
Ботас, който направи своя втори стоп в 41-ата обиколка отново бе пети на сериозна разлика зад Райконен. Хюлкенберг, Квят, Малдонадо, Маса и Грожан пък допълваха местата в топ 10. Скоро Малдонадо направи втория си стоп, което го извади от местата в точките.
Хамилтън пък отново се опитваше да притисне своя съотборник. Той увеличи темпото и намали преднината на водача до 2,2 сек.
Райконен направи втория си стоп в 47-ата обиколка и отново на четвърта позиция. Фетел направи трето спиране в 48-ия тур, а само един по-късно през питлейна мина и Розберг. Хамилтън бе последният от челото, който спря за трети път в 50-ата обиколка.
Розберг отново излезе начело пред Хамилтън, Фетел и Райконен. Ботас бе пети пред Хюлкенберг, Квят, Маса и Грожан.
Разликата между първите двама вече бе под 2 секунди, но и двамата се сблъскаха със сериозен трафик. Интригата за първото място продължаваше да е голяма, защото Хамилтън изглежда успяваше по-бързо да се справи с изпреварването на изостаналите автомобили. На моменти разликата между двамата съотборници в Мерцедес отново падаше под секунда, което говореше за решимостта на световния шампион да се бори за първата си победа в Бразилия.
Фетел вече бе на повече от 12 секунди зад болидите на Мерцедес. В амбицията си да настигне по-бързо водача Хамилтън блокира гумите си при изпреварването на изостанал болид, което в някаква степен износи гумите му. Така разликата между двете коли на световните шампиони отново се увеличи до 1,6 сек.
Фетел продължаваше да се движи на трета позиция на 21-а секунди пред Райконен, който от своя страна бе на 24,6 сек пред Ботас. Хюлкенберг продължаваше да е шести, вече на обиколка зад водача, а седмото място бе за Квят. Маса, Грожан и Малдонадо допълваха местата в топ 10.
Около седем обиколки преди края изглежда Хамилтън се отказа да гони победата и преднината на Розберг се увеличи почти до 3 секунди. Позициите в топ 10 също изглеждаха разпределени, с изключение на борбата за шестото място между Хюлкенберг и Квят.
Верстапен също се опитваше да отнеме последната точка от Малдонадо. Три обиколки преди края пилотът на Торо Росо успя да изпревари съперника си и да излезе десети.
Това бе последното разместване преди финала, като Розберг завърши начело с почти 8 секунди преднина пред Хамилтън. Фетел финишира на трето място, следван от Райконен, Ботас, Хюлкенберг, Квят, Маса, Грожан и Верстапен.
С тази си победа Розберг си осигури и на практика второто място при пилотите, като дори при триумф на Фетел в последното състезание в Абу Даби пилотът на Ферари няма да може да изпревари сънародника си.