Нико Розберг спечели квалификацията преди утрешното състезание за Гран при на Унгария. Пилотът на Мерцедес изпревари Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул и Валтери Ботас с Уилямс. Пореден технически проблем в решителен момент пък извади съотборника на Розберг, Люис Хамилтън, още в първата част на тренировката за място. Теч в горивната система причина пожар в задната част на колата на Хамилтън.
В последните секунди на квалификацията Розберг успя да измести Фетел от върха, при това с почти половин секунда. Фетел от своя страна бе с малко повече от 0,1 сек пред Ботас. Съотборника на Фетел в екипа на Ред Бул, Даниел Рикиардо зае четвърта позиция, а останалите места в топ 10 се заеха от Фернандо Алонсо (Ферари), Фелипе Маса (Уилямс), Дженсън Бътън (Макларън), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Кевин Магнусен (Макларън).
Температурата на въздуха се бе покачила до 28 градуса, а тази на асфалта до 48 градуса. Заради облаците трасето бе с около 10 градуса по-студено от вчерашния следобед.
Голямата част от състезателите излязоха на пистата почти веднага след отварянето на питлейна. Бътън поведе, но скоро времето му бе подобрено от Валтери Ботас.
Проблем с колата на Лотус доведе до ранното отпадане на Пастор Малдонадо.
Пилотите на Мерцедес се появиха с леко закъснение, като още при първия си опит за бърза обиколка Хамилтън усети проблем в последния сектор и се запъти към бокса, докъдето не стигна, защото задната част на колата му избухна в пламъци в началото на питлейна.
Розберг поведе, следван от Рикиардо и Фетел, като тези трима пилоти вероятно щяха да са единствените, които да спестят комплект меки гуми за влизането си във втората част на квалификацията.
Верн и Квят заеха първо и трето място в края на сесията, след като сложиха меки гуми. Мнозина обаче решиха да спестят този комплект и жертва на подобна стратегия се оказа Кими Райконен, когото инженерите решиха да не пускат втори път на пистата. Жул Бианки обаче направи чудесна обиколка с меките гуми и Райконен остана под чертата на 17-а позиция, следван от Кобаяши, Чилтън и Ериксон. В дъното пък останаха двамата пилоти с технически проблеми, Хамилтън и Малдонадо.
В началото на втората част Ботас и Маса поведоха, но скоро Розберг очаквано окупира първата позиция, а Фетел излезе втори на 0,3 сек от сънародника си. Фернандо Алонсо пък се нареди четвърти зад Ботас, но скоро и двамата бяха изместени с по място назад от Даниел Рикиардо, заел трета позиция.
След тези първи опити в зоната на изпадащите останаха пилотите на Форс Индия и Заубер, допълнени от Грожан и Бианки.
Времената на първите трима (Розберг и пилотите на Ред Бул) пък бяха толкова добри (1:23,3 – 1:23,6 мин.) че отборите прецениха да не излизат за втори опит. След тях обаче се разрази сериозна битка. Ботас и Маса заеха четвърта и пета позиции, а Алонсо, Бътън и Магнусен се наредиха зад тях. Грешка на Квят предизвика жълти знамена на пистата, което не позволи на не малка част от пилотите да подобрят времената си. В крайна сметка последните две места над чертата останаха за Верн и Хюлкенберг. Под нея пък се наредиха Квят, Сутил, Перес, Гутиерес, Грожан и Бианки.
Така за последната, решителна част се класираха пилотите на Ред Бул, Уилямс и Макларън, допълнени от Розберг, Алонсо, Верн и Хюлкенберг.
Преди началото на последната част над бокса заръмя. Това означаваше, че трасето вероятно ще бъде по-хлъзгаво от очакваното. Заради опасност от засилване на дъжда пилотите побързаха да излязат на пистата.
Розберг бе първият, започнал обиколка. При спирането си за първия завой той се хлъзна, но все пак успя да овладее колата преди да се забие в гумените бариери. Същото обаче не успя да направи Кевин Магнусен, който се заби в гумите. Бътън също изпусна завоя, но опитът му си каза думата и той успя да избегне сблъсък. Всички тези събития доведоха до спиране на сесията, а пилотите се прибраха в бокса за гуми интермедия.
Нико Хюлкенберг докладва за дъжд само на първи завой, което означаваше, че мнозина вероятно ще рискуват отново със сухи гуми, още повече че заради забавянето от няколко минути, необходими да се оправят гумените ограждения, пистата можеше да изсъхне.
Действително няколко минути по-късно на пистата с меки гуми се появиха Розберг, пилотите на Ред Бул и Уилямс. Скоро същото направиха Бътън и Алонсо, докато Верн и Хюлкенберг вероятно щяха да разчитат на един, единствен опит.
Ботас поведе, следван от Рикиардо, Маса и Розберг, като последният и Фетел щяха да направят повече от една бърза обиколка, което означаваше както повече гориво, така и повече предпазливост в първия тур.
Именно след втората си обиколка Фетел поведе с 0,8 сек пред Ботас. Розберг от своя страна направи една бавна обиколка, след което се хвърли отново в атака. Очаквано пилотът на Мерцедес поведе с малко под 0,2 сек пред Фетел.
След посещение в бокса обаче двамата в челото щяха да направят последни решителни опити, както и останалите след тях.
Ботас успя да се вклини между Розберг и Фетел и да заеме второто място. Фетел обаче поведе за кратко след последния си опит, преди в крайна сметка Розберг отново да се изкачи начело с почти 0,5 сек преднина. Рикиардо остана четвърти, следван от Алонсо, Маса, Бътън, Верн, Хюлкенберг и незаписалия в последната част време Магнусен.
Така утре от първа редица ще стартират Розберг и Фетел, следвани от Ботас и Рикиардо.