Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на първа позиция в Монако

Хамилтън на първа позиция в Монако

35
0

Люис Хамилтън спечели първата позиция pа утрешната Гран при на Монако, след като надделя в един доста сложен и оспорван двубой със своя съотборник в Мерцедес Нико Розберг. Трети остана Себастиан Фетел (Ферари), до когото от втора редица ще стартира утре Даниел Рикиардо с Ред Бул. На трети ред са Данил Квят с втория Ред Бул и Кими Райконен с Ферари.

Борбата между Хамилтън и Розберг се води с променлив успех цял уикенд, като в четвъртък Люис се чувстваше по-комфортно в колата, а днес Нико изглежда се справяше на свой ред по-добре с променливите условия тази година в Монако. В крайна сметка обаче англичанинът отново надделя и направи по-бързи решителни обиколки в заключителната част, докато Нико на два пъти блокира гумите при влизането в Сен Дево, а това унищожи и решителния му последен опит.

Всички искаха да намерят възможно най-доброто поведение на колите още в първите минути на квалификацията. Хамилтън бе загубил сцепление с втория чифт суперсофт тази сутрин. Тези гуми пилотите получиха като бонус за подготовката след дъжда в четвъртък, но Люис загуби скорост, докато Фетел и Розберг се справиха по-добре. Очакваше се с интерес и представянето на клана Ред Бул, както и Макларън, след осмото време на Дженсън Бътън сутринта.

За пореден път температурата падна точно преди квалификацията и бе 28 на пистата и 18 на въздуха, като загряването на предните гуми беше проблем.

Фаворитите традиционно започнаха първата част с твърдите гуми за уикенда – софт. Едва след като ги загряха в 5-6 обиколки, записаха най-добрите си първи обиколки. Розберг бе една идея по-бърз. Трафикът също играеше важна роля и Хамилтън бе по-силно засегнат от него. Младият Карлос Сайнц бе разследван от комисарите, защото не спря след първите си обиколки за претегляне в бокса на ФИА.

Заедно с традиционно последните пилоти на Мейнър Маруся от първата част отпаднаха и момчетата на Заубер. Маркус Ериксон се оплака, че е забавен от Алонсо, а сензационно младата звезда на Уилямс Валтери Ботас също напусна битката още след първата част. За пореден път автомобилът показа слабости при загряването на гумите, като отново и двете коли имаха сериозно недозавиване, но от Уилямс също се оплакаха от трафика.

Във втората част всички вече започнаха направо със суперсофт, като Хамилтън поиска малко повече притискане от предното крило, защото асфалтът продължи да изстива.

Алонсо отпадна от битката след повреда в електрическата система и спря колата след Сен Дево.

Розберг отново бе най-бърз, а второ време записа Фетел, пред Хамилтън, Квят и Райконен, който отказа промяна в предното крило и каза, че по-скоро задницата олеква много в тунела.

В последните секунди на втората част, като загряха гумите си, Хамилтън изпревари Фетел, а Кими – Квят. Куриозно Розберг много агресивно спря на първия завой Сен Дево в зоната за сигурност и напомни за миналогодишното си излитане на Мирабо и важността на следващите начални бързи обиколки във финалната фаза. Дистанцията между Нико и Люис бе почти 0,4 сек.

След Q2 отпаднаха Грожан, Бътън, Хюлкенберг, Маса и Алонсо, като 12-ата позиция на Дженсън бе на по-малко от 0,1 сек от топ 10. В Q3 заедно с пилотите на Мерцедес, Ферари, Ред Бул, Торо Росо се класираха още Малдонадо и Перес. След сменената скоростна кутия още в началото на уикенда и преместването с 5 места назад Грожан разместваше интересно средата на колоната.

Във финалната част Хамилтън и Розберг едва не се сблъскаха кой да напусне бокса пръв и да започне загряването на гумите. В първите серии този път Люис бе по-бърз и предстояха последните решителни обиколки с допълнителния чифт суперсофт гуми. При първите опити зад третия Фетел, се подредиха Рикиардо, Квят и Верстапен, а Кими бе едва девети пред Малдонадо. Кими се оплака от липса от поднасяне на задницата на няколко места, особено при влизането в пристанището, но все пак за последните обиколки нещата малко се подобриха, но той остана шести пред Перес, Сайнц, Малдонадо и Верстапен.

В заключителните турове Люис бе още по-бърз, а Нико пак блокира колелата при влизането в първия завой и това унищожи шанса му да победи Люис.