Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг на полпозишън за Гран при на Япония

Розберг на полпозишън за Гран при на Япония

31
0

Нико Розберг спечели полпозишъна за Гран при на Япония. Съотборникът му Люис Хамилтън остана втори – на 0,197 сек. На втора редица утре ще се подредят пилотите на Уилямс Валтери Ботас и Фелипе Маса.

Във Ферари-то на Кими Райконен бе инсталирана нова задвижваща система между последната тренировка и квалификацията. Механиците се справиха с това само за 2 часа и 10 минути. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф пък потвърди, че катастрофата на Люис Хамилтън сутринта не е довела до проблеми нито с шасито, нито със скоростната кутия и екипът ще поправи колата навреме за сесията за разпределение местата на грида.

Времето остана хубаво и за квалификацията. Температурата на въздуха бе 24 градуса (малко по-ниска от вчерашната), а тази на трасето бе 40 градуса. Малките екипи започнаха направо с гуми медиум. В Заубер пилотите имаха различен подход – Естебан Гутиерес взе хард за първата си серия, а Адриан Сутил – медиум. Хамилтън оглави класирането с 1:33.611 пред Розберг – 1:33.671. Следваха Ботас и Маса пред Алонсо, Магнусен, Бътън, Фетел, Рикиардо.

В края на Q1 Перес се прехвърли на медиум, за да излезе от зоната на изпадащите. От 18-и отиде десети, като междувременно и Райконен сложи по-меките гуми. Сутил се измъкна в последния момент и от по-нататъшната борба отпаднаха пилотите на Лотус Катерам и Маруся. На съобщението по радиото, че и двата болида на тима от Енстън не са се класирали за Q2 Грожан, който миналата година води в продължение на 26 обиколки в Гран при на Япония, отговори:

– Знам. Няма никакво сцепление с меките гуми.

Във втория квалификационен сегмент вече всички бяха с медиум. Хамилтън и Розберг бързо заеха първите две места в подреждането, като немският пилот изпревари съотборника си с 0,032 сек. Трети се нареди Ботас, следван от Алонсо, Маса, Магнусен, Райконен, Бътън. Фетел и Рикиардо бяха 11-и и 12-и, изпреварени от Перес и Данил Квят. Хамилтън отбеляза, че в началото на серията си е имал леки вибрации в колата.

Пилотите на Мерцедес останаха в пита през последните няколкото минути от Q2, докато всички останали бяха на пистата. Те останаха начело, зад тях бяха състезателите на Уилямс. Алонсо бе с пето време пред Магнусен и измъкналия се седми Рикиардо. Топ 10 оформиха Бътън, Райконен и Фетел.

Ботас пръв излезе на пистата в Q3, последван и от останалите девет състезатели. Розберг зае челната позиция при първите серии с 1:32.629. Хамилтън бе втори, на 0,317 сек, като загуби време в първите два сектора на трасето. Ботас бе трети пред Маса, Алонсо и Магнусен, Райконен не направи тур за време. Всички се прибраха в бокса преди решителните последни излизания.

Нико излезе преди Хамилтън за финален опит в квалификацията. Немският пилот подобри още постижението си – до 1:32.506. Английският му съотборник даде 1:32.703 и остана втори. Ботас и Маса заеха втора редица, Алонсо остана пети. Рикиардо и Фетел се класираха шести и девети, като междувременно Кристиан Хорнер потвърди, че в Ред Бул са предпочели настройки за мокра писта и затова RB10 са по-бавни от обичайното на правите. Магнусен изпревари съотборника си в Макларън Бътън (класираха се седми и осми), докато Райконен зае десетата позиция.