Нико Розберг успя да победи своя съотборник Люис Хамилтън и да спечели квалификацията на пистата Интерлагос в Бразилия. Двамата съотборници в екипа на Мерцедес отново бяха извън обсега на съперниците си, оставяйки ги на повече от половин секунда назад. Трети и четвърти се наредиха Себастиян Фетел от екипа на Ферари и Валтери Ботас с Уилямс. Финландецът успя да остави зад себе си своя сънародник Кими Райконен (Ферари), който ще стартира обаче четвърти в утрешния ден заради наказание на Ботас с връщане назад с три позиции. Останалите места в топ десет заеха Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Данил Квят (Ред Бул), Фелипе Маса (Уилямс), Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Макс Верстапен (Торо Росо).
Температурата на въздуха за началото на квалификацията бе 28 градуса, а тази на асфалта достигна 46 градуса.
Изненадващо в началото на първата част Нико Розберг излезе с меките гуми, докато голямата част от съперниците му бе с медиум. Германският пилот на Мерцедес поведе за кратко преди да бъде изпреварен от Хамилтън с по-малко от 0,1 сек. Англичанинът също бе с по-меката смес, което означаваше, че пилотите на световните шампиони предпочитат да пестят гумите с бял кант за състезанието, което бе противно на обичайната тактика. Тази промяна се дължеше на факта, че по-меката смес бе с ограничен живот и вероятно ще бъде използвана за много кратък период в началото на състезанието. Времената на двамата бяха достатъчно добри, за да ги оставят начело до края на тази първа част, в която те повече и не излязоха.
Почти веднага след тези първи опити бяха размахани жълти знамена заради нова повреда в задвижващата система на Макларън-а на Фернандо Алонсо. Тази повреда доведе до отпадането му още преди да е дал време, което автоматично му отреди последното място. Оставаше да бъдат елиминирани още четирима пилоти, които освен испанеца нямаше да вземат участие в следващата част на тренировката за място.
Това се оказаха пилотите на Мейнър Маруся, Александър Роси и Уил Стивънс, допълнени от Дженсън Бътън и Пастор Малдонадо. Отпадането на венецуелецът бе в известна степен изненадващо след доброто представяне на Лотус в последната свободна тренировка.
Нико Розберг бе първият пилот, който излезе на пистата за втората част на квалификацията. Хамилтън и Ботас се появиха веднага след него. Германецът поведе за малко, преди времето му да бъде сериозно подобрено от световния шампион. Тактиката изглежда отново диктуваше само едно излизане на пистата за пилотите на Мерцедес.
Във Ферари изглежда стратегията бе подобна, с тази разлика че Фетел и Райконен изчакаха до последно, което бе рисковано. Въпреки този риск германецът зае второ място, измествайки Розберг, а финландецът се класира четвърти.
С подобна тактика Грожан допусна грешка на Ферадура в бързата си обиколка, което почти сигурно означаваше отпадане в тази втора част на квалификацията. Действително пораженията върху меките гуми, причинени от завъртането не позволиха на французина да постигне нещо повече от 15-о време. Пред него 14-а позиция зае Маркус Ериксон, който заедно със съотборника си Насър, класирал се 11-и за пореден път пропусна възможността за влизане в последната част. На 12-а и 13-а позиция се наредиха пък Карлос Сайнц (Торо Росо) и Серхио Перес (Форс Индия).
Така за последната решителна част на квалификацията се класираха пилотите на Мерцедес, Ферари, Ред Бул и Уилямс, допълнени от Хюлкенберг и Верстапен.
Температурите се качиха още, като тази на въздуха достигна 30 градуса, а асфалтът се загря до 49 градуса.
Нико Розберг отново бе първи на пистата, като постигна най-добро време за този уикенд с резултат от 1:11.461 мин. Хамилтън остана втори на 0,1 сек зад съотборника си. Фетел въпреки че блокира гумите си при спирането за 11-и завой се класира трети пред Ботас и Райконен. Рикиардо и Маса заеха шеста и седма позиции, а Хюлкенберг и Квят бяха осми и девети след тези първи опити.
В Торо Росо явно бяха решили Верстапен да направи само един опит в края на квалификацията. Това обаче не помогна, защото в крайна сметка младата надежда остана десети.
При последните опити Розберг успя да подобри макар и с малко времето си, а Хамилтън остана на по-малко от 0,1 сек от съотборника си. Фетел не успя да направи особено добра обиколка, но първият му опит се оказа достатъчен да запази третото място. Ботас от своя страна изпревари Райконен, но ще стартира зад сънародника си заради наказанието от петъчния ден с връщане назад с три места заради изпреварване при червени знамена. Хюлкенберг от своя страна успя да изпревари пилотите на Ред Бул, класирали се седми (Квят) и девети (Рикиардо), между които пък се вмъкна Фелипе Маса. Десетото място пък зае Макс Верстапен. Рикиардо също ще бъде върнат назад в стартовата решетка заради смяната на задвижващата система.
Така в утрешния ден от първа редица ще стартират очаквано колите на Мерцедес, следвани от тези на Ферари, започващи надпреварата от втора редица.