Драматичния романс между Лотус и Рено изглежда е към своя очакван завършек. След подписаното през септември намерение за закупуване от страна на френския производител, чиято цел бе да се разсрочи плащането на дългове от страна на отбора, чакането продължава и до сега. Въпреки че то причинява сериозни проблеми с връщането в отбора на сериозни имена като Боб Бел (според Аутоспорт) по всичко личи, че Рено за втори път ще стане собственик на отбора от Енстън.
За това свидетелства и факта, че заем в размер на 42,3 млн. евро, който Жерар Лопес и компания са изразходвали през декември 2010 г. за закупуването на отбора от Рено, наскоро е бил погасен. По този начин пада и ипотеката върху фабриката и приходящата към нея инфраструктура.
Въпреки това напускащият отбора Ромен Грожан все още не е убеден в щастливия край на историята, която се очаква да приключи най-късно в Абу Даби.
„Намерение за закупуване е нещо, но не е всичко“, обяснява пилотът, който ще се присъедини през следващата година към отбора на Джийн Хаас. Той разкрива, че с удоволствие би останал пилот на заводския отбор на Рено, но в никакъв случай не искал да рискува кариерата си във Формула 1. „Надявам се тимът да оцелее.“
Французинът разкрива, че инженерите на екипа са направили паралелно развитие на колата за случай със задвижваща система на Рено и за такъв с агрегат на Мерцедес, с надеждата при каквото и да е развитие да са конкурентоспособни в началото на 2016 г.
Президентът на ФИА Жан Тод също не крие, че се надява Рено да си върне отбора.
„Бях изключително доволен, след като чух, че са направили следващата си стъпка“, обяснява Тод. „Рено са едно сериозно и добре организирано предприятие. Бих бил изненадан, ако те решат нещо различно от това, да поемат отбора.“