Решението турбокомпресорът да се раздели на две част от двете страни на блока в тазгодишния болид на Мерцедес е било взето не толкова заради големи предимства на тази конструкция от гледна точка на самия двигател, а заради изискванията на аеродинамиците задната част на колата да стане по-тясна.
Това твърди в ексклузивно интервю за новия, 174-ти брой на списание ClubS1 шефът на дивизията за мотори във Формула 1 на щутгартския концерн Анди Коуел.
– Изборът на един или друг елемент винаги беше свързан с това кое е най-добро за общия пакет. Имаше решения, които бяха по-добри от гледна точка въртенето на коляновия вал, но в крайна сметка не това (чистата мощност – б.р.) e най-важното – казва Коуел и разказва любопитни подробности и за избора на воден интеркулер и т.н.
Английският конструктор споделя още, че и двамата пилоти – Люис Хамилтън и Нико Розберг – са оказали сериозна роля при конструирането на новия болид, който е с класа над всички други във Формула 1 този сезон. Той специално отбелязва приноса на Хамилтън за промяната позицията на пилотите в кокпита, която сега е с около 5 см по-ниска от предишния сезон.