След рекордните наказания, които бяха сигурни още след промяната в задвижващите системи, от екипа на Макларън Хонда се надяваха поне на повече мощност. Оказа се обаче, че колата на екипа отново не разполага с достатъчно конски сили, за да се бори поне с отборите в средата на таблицата. Това явно за пореден път разочарова пилотите на отбора, които не криеха чувствата си след приключването на състезанието.
„Последните обиколки бяха много интересни предвид борбата на момчетата в челото. Бяха ме затворили с обиколка и наблюдавах схватката им почти от първия ред“, обясни Бътън с ирония след състезанието. „Това всъщност бе най-забавното от цялата надпревара.“
Англичанинът завърши на 14-а позиция благодарение на отпаданията на пилоти пред него. Той обаче бе на едва 39 секунди пред Роберто Мери от екипа на Маруся и на 44 сек зад своя съотборник Фернандо Алонсо. Сериозното му изоставане от испанеца се дължеше не на последно място и проблеми със задвижващата система, ограничили допълнително мощността му.
„Чувствам се така, все едно някой е забравил да зареди батериите на колата“, съобщи той по тим радиото по време на състезанието.
„Просто нищо не функционираше така, както трябва да функционира. Просто изглеждаше все едно че батерията не се зарежда достатъчно. Малко след О Руж енергията свършваше и трябваше да карам цялата права Кемел само с двигателя с вътрешно горене. Това разбира се бе много трудно. Честно казано бе почти болезнено. Просто си кръжах за спорта. На писта като тази целият ни пакет просто изоставаше значително от останалите. Фернандо бе на 36 секунди от колата пред него, което показва нагледно къде се намираме в момента.“
Колата на Алонсо нямаше никакви проблеми и въпреки това той не можеше да се бори с никой от конкурентите пред него.
„Това бе болезнен уикенд“, описа впечатленията си и двукратният световен шампион. „Имахме добър старт и от 20-а позиция успях да стигна до 14-а. Това бе най-хубавият момент от състезанието. После не успявахме да се борим с никого и загубихме позиции.“
Не помогна и стратегията с три спирания в бокса на пилотите на Макларън, която бе използвана още само от Макс Верстапен.
„Хубавото е поне, че успяхме да докараме и двете коли до финала. Това означава, че трябва да сме събрали достатъчно информация за предстоящите надпревари. Монца също ще бъде много трудно състезание за нас, но се надяваме да се справим по-добре.“
Това бе едва третото състезание за Макларън през тази година, в което те успяват да завършат и с двете коли. В класирането при конструкторите те продължават да са на деветото място.
„От всички състезания в календара се оказа, че това е най-неподходящото за нашата кола, затова трябваше да очакваме подобен резултат“, обясни от своя страна и тим шефът Ерик Булие. „Ще продължаваме рамо до рамо да работим с Хонда и да се опитваме да дадем всичко възможно от себе си, за да преодолеем тази фаза.“
Ясухиса Араи се извини официално, че преработената задвижваща система не донесе видимо подобрение на мощността.
„Искам да благодаря на Фернандо и Дженсън за техния професионализъм“, заяви Араи. „Най-тъжното е, че не изпълнихме техните очаквания, както и тези на екипа и на феновете. Знаехме, че ще имаме трудности с хибридните системи. Ще анализираме данните и ще се опитаме да се подготвим оптимално за Монца.“