Едва ли би могло да има по-символичен завършък на сезона от този в Остин. Люис Хамилтън се оказа по-твърдия от двамата съотборници в Мерцедес в първия завой и успя да изпревари стартиралия от първа позиция Нико Розберг. Германецът все пак успя да се върне в състезанието, но в края му допусна грешка, с която даде титлата на Хамилтън. След края на състезанието Розберг бе изключително разочарован и дори не успя да сдържи емоциите си.
Още по пътя към подиума германецът замери с подхвърлената от Хамилтън шапка на Пирели своя съперник. На стълбичката на победителите пък той с каменно лице пое бутилката шампанско, която веднага подаде на тим шефа Пади Лоу. Той нямаше и желание за традиционната снимка на подиума, където присъстваше и сър Елтън Джон.
„Разбира се, че съм разочарован“, отговори на въпрос на поп звездата германецът. Все пак след слизането си от колата Розберг прегърна съперника си. На пресконференцията той бе значително по-словоохотлив.
„Поздравявам Люис. Той заслужи спечелването на титлата. Но ме нервира поведението му на старта. Смятам, че аз имах право, а той бе прекалено агресивен.“
Розберг обаче преглътна, че Хамилтън тръгна по-добре на старта и това му даде възможност да атакува.
„Това, че моят съотборник ме притисна и дори имаше докосване показва, че той отиде твърде далеч.“
Преди това той обаче не искаше да коментира въпросната сцена.
„Предпочитам да говорим за други неща. Това нямаше особено голямо влияние върху състезанието. Успях да се върна в борбата и да поема водачеството. Въпреки това този инцидент със сигурност имаше някакво значение.“
Сцената бе подобна на тази от Сузука, когато Розберг отново не успя да оползотвори първата си позиция на старта. И ако в Япония ръководството на отбора защити Хамилтън заради неговия темперамент, то в Остин покрай всички празненства Тото Волф и компания бяха по-склонни да смятат, че Розберг сам си е виновен.
„Да, маневрата на първия завой бе твърда, но Люис се извини в последствие по тим радиото. Беше мокро и разбира се бе трудно да се вземе чисто завоя, но това бе ясно и на двамата“, обясни спортният директор на Мерцедес Тото Волф. Той спомена, че би било „правилно от морална гледна точка“ Розберг да спечели, но нещата се развили по друг начин.
„Маневрата бе твърда – за това не може да има спор“, обясни от своя работа и Ники Лауда, шефът на надзорния съвет на отбора на Мерцедес. Те се докоснаха и Нико бе избутан. Ясно е, че той няма да е доволен от тази маневра. Ще трябва да поговорим за това. Това обаче не бе причината за неговото разочарование. Причина за него бе собствената му грешка, която ще продължи да го яде поне още два дни.“
Нико допусна грешка на 16-и завой седем обиколки преди края и всичко свърши.
„Просто не разбирам“, обясни самият Розберг. „Подобно нещо не ми се е случвало никога. Никога. Нито в свободна тренировка, нито в състезание или квалификация през целия сезон. Шантава работа. При нормално движение задните ми гуми да превъртят така, че почти да се завъртя. Трябва да прегледам всички данни, за да видя дали сам не съм виновен.
Тази грешка ми струваше победата. Подобни моменти са много тежки. Бе много изненадващо и здраво, определено ме изненада, защото смятах, че просто трябва да стигна до финала.“
„Когато единият от двамата допусне грешка, тогава другия става шампион“, продължи Лауда. „Това е ясно. Нико бе много бърз през цялото състезание, но бе под напрежение и допусна грешка. За мен щеше да е правилно Нико да спечели, но тази грешка даде титлата на Люис.“