Екипът на Уилямс отново показа, че в момента е третата сила сред конструкторите след отборите на Мерцедес и Ферари. Изоставането им обаче в момента се очертава като доста сериозно, като в Малайзия Валтери Ботас завърши надпреварата на повече от минута зад победителя Себастиян Фетел.
Финландецът се завърна в кокпита след като пропусна Гран при на Австралия заради проблеми с гърба. Той продължава да чака своята първа победа в Гран при. Неговият съотборник Фелипе Маса пък има 11 победи като пилот на Ферари, като последната му е от впечатляващия финал на сезон 2008 г. в Бразилия. Бразилецът също няма победа с Уилямс, но пък спечели квалификацията през миналата година в Австрия.
Шеф инженерът Роб Смедли познава Маса още от съвместната им работа във Ферари. Той смята, че в момента бразилецът показва най-доброто си представяне от началото на кариерата си досега.
„Всеки пилот се развива до една известна степен непрекъснато“, обяснява Смедли. „Ако сравнявам Фелипе от края на 2013 г. със сегашното му представяне, той определено се е развил, въпреки че има зад гърба си десет години опит в Гран при.“
Маса има 212 старта в кариерата си, докато Ботас е значително по-неопитен със своите 39.
„Неговата степен на развитие е невероятна“, говори Смедли за Ботас. „Не сме имали никакви проблеми със своите пилоти, като и двамата са много компетентни. Ако двамата седяха във Ферари или Мерцедес, то те вероятно щяха да спечелят.“