Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг начело след първата свободна тренировка в Сингапур

Розберг начело след първата свободна тренировка в Сингапур

71
0

Нико Розберг от екипа на Мерцедес записа най-добро време в първата свободна тренировка на пистата Марина Бей в Сингапур. Германецът изпревари своя съотборник Люис Хамилтън с 0,3 сек., а на трето място остана Даниел Рикиардо от тима на Ред Бул. Пилотите на Ферари Себастиян Фетел и Кими Райконен заеха четвърта и пета позиции след първия час и половина, а шестото място остана за Валтери Ботас с Уилямс.

Сингапур посрещна пилотите с температури от 29 градуса на въздуха и 36 градуса на асфалта.

Пилотите не бързаха да излязат на пистата, защото слънцето още не бе залязло, което означаваше, че условията са различни от тези при които се провежда състезанието. Все пак в първите 20 минути пилотите на Мерцедес и Ферари направиха по няколко обиколки, след които Розберг поведе пред Райконен и Хамилтън.

Много отбори бяха пристигнали с доста новости по колите за състезанието в Сингапур и те трябваше да бъдат изпитани. Заубер и Уилямс тестваха нови пакети, докато във Ферари имаше промени по пода и от екипа пуснаха двамата си пилоти с различни конфигурации, за да направят точно сравнение между двете версии.

Нико Розберг се прибра в бокса след изтичането на 30 минути от първата свободна тренировка, за да бъдат сменени предните му спирачки, които явно не отговаряха на очакванията му.

Германецът продължаваше да води следван от Даниел Рикиардо и Люис Хамилтън, който също изрази неодобрение от работата на спирачките си и неговите също бяха сменени.

Двамата пилоти не бяха единствените с проблеми на пистата. Дженсън Бътън се оплака, че звукът на тим радиото му е не достатъчно висок, на което от бокса му отговориха да го увеличи. Англичанинът отговори, че под моста той се усилвал и не смятал, че проблемът е от силата на звука. Освен това Бътън се оплака и от поднасяне на колата в ляво при спиране.

Данил Квят пък не бе записал бърза обиколка в първия половин час след като имаше проблеми с мощността на своята задвижваща система.

След първия половин час настъпи сериозно затишие, като всички пилоти с изключение на Александер Роси, който замени Роберто Мери в екипа на Мейнър останаха в бокса за повече от 15 минути, вероятно за допълнителни промени по настройките на колите си.

Температурата на асфалта започна да пада, но това не попречи на Розберг да подобри значително своето време с нови спирачни дискове. Хамилтън успя да се доближи до своя съотборник след повторното си излизане на пистата, но въпреки че се изкачи на втора позиция изостана с 0,3 сек.

Фернандо Алонсо изскочи за кратко на шеста позиция зад пилотите на Мерцедес, Рикиардо и тези на Ферари, което отново показа, че основните проблеми на Макларън са с мощността на двигателя на Хонда.

Половин час преди края на първата свободна тренировка Розберг и Хамилтън продължаваха да са начело, следвани от Рикиардо, Фетел и Райконен. Хюлкенберг бе шести, следван от Сайнц и Верстапен.

15 минути преди края на сесията Малдонадо бе прибран в бокса заради проблем със скоростната кутия на неговия Лотус, а пилотите започнаха изпитания с по-сериозни количества гориво на борда.

Фетел допусна лека грешка в първия сектор в последните минути, но за негово щастие успя да овладее колата си преди да се забие в мантинелите. Не така стоеше обаче положението с новобранеца Александер Роси, който до момента се представяше доста добре. При преминаването си под моста американецът изпусна контрол върху задната част на своята кола и се удари в предпазните огради. Развяха се червени знамена, което на практика означаваше край на сесията четири минути преди официалния ѝ край.

Така Розберг успя да завърши с най-добър резултат в първата част, следван от Хамилтън, Рикиардо, Фетел, Райконен и Ботас. Двамата пилоти на Торо Росо заемаха седма и девета позиция, а останалите две места в топ 10 останаха за Хюлкенберг и Малдонадо.