Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 R26 в светлините на прожекторите

R26 в светлините на прожекторите

55
0

За първи път днес в Монако Рено R26 попадна в светлините на прожекторите. След като в края на миналата година Фернандо Алонсо и Флавио Бриаторе посетиха княжеството за да получат спечелените титлите при пилотите и конструкторите, днес те отново се върнаха там за да представят своето ново оръжие за предстоящия сезон – R26.

Когато от фирмата обявиха официално че няма да правят хибридна кола за изпробването на своя двигател V8, много специалисти приеха тази новина скептично. Но Боб Бел и компания имаха своето право да твърдят че подобна кола е доста голям разход. Така R26 се появи на пистата още на 10 януари и целият месец бе използван за изглаждане на детайлите.

„И двамата пилоти са особено доволни от колата и по-точно от нейното поведение на пистата”, обяви първите впечатления в средата на януари Бел.

Първите тестове разбира се бяха главно за изпробване на сигурността и здравината на новия болид, защото ако той не се окажеше надежден, то критиците на този план определено щяха да имат право. До този момент обаче изглежда че колата ще бъде още по-здрава дори от своя предшественик.

Мненията на двамата пилоти също бяха еднозначни. „Според мен колата разполага с огромен потенциал”, радваше се след първите тестове Джанкарло Фисикела. „Сега всичко започва от начало, но ние отново ще се борим за титлата”, пък бяха думите на Фернандо Алонсо.

R26 е логично продължение на колата световен шампион от последния сезон. Предното крило изглежда доста познато. То отново е с два елемента и както и преди година доста силно огънато надолу. Носът е малко по-малък. Колкото по-назад отива погледа обаче толкова по-радикални са промените в сравнение с последната година. Аеродинамичната форма на задната част на колата е доста по-агресивна от тази на своя предшественик. Кутиите на радиаторите и еърбокса са намалени като големина. И докато през миналата година по задната част на кутиите можеха да се видят доста отвори за излизането на горещия въздух (така наречените жалузи), сега от тях няма и следа. Самите кутии изглеждат доста позакръглени с цел излизащия от тях топъл въздух да се насочва към задното крило с минимално или дори без никакво завихряне. Това става посредством съвсем малки отвори намиращи се пред самото задно крило. Елементчетата пред задните гуми, които са общо четири, пък са оформени така че да създават максимално аеродинамично притискане на задната част.

Новият мотор изисква разбира се и нова изпускателна система и сега изгорелите газове сега излизат малко по-напред и по-високо от предишния модел.

И докато досега силно извито бе само предното крило сега трябва да се свикне с подобни форми и на задното. То обаче е извито нагоре. Това е направено освен с цел да се увеличи притискането също така и с цел то да е константно и по този начин колата да бъде по-предвидима за пилота.

Още едно позитивно качество на подобна извивка отзад е намаленото челно съпротивление.

КОМЕНТАРИ