Алекс Ринс (Estrella Galicia 0,0) спечели първата квалификация за сезона в мотоциклетната Гран При. Той бе най-бърз в клас Moto3, а след това в Moto2 първата позиция за Гран При на Катар спечели Естев Рабат (Marc VDS Racing Team).
На пистата Лосаил Тито Рабат спечели полпозишън с време 2:00,081, като подобри рекорда в квалификацията и изпревари Сандро Кортезе (Dynavolt Intact GP) само с 0,02 сек. Кортезе след това направи катастрофа, в която пострадаха Жорди Торес (Mapfre Aspar Team Moto2) и Мика Калио (Marc VDS Racing Team)ь като бе показан червен флаг на пистата. Трети стана Такаки Накагами (IDEMITSU Honda Team Asia) на 0.37 сек. който допълни първа редица. На втора се наредиха Томас Люти, (Interwetten Paddock Moto2), невероятно бързият новак Сам Лоус (Speed Up) и Калио. На трета са Хавиер Симеон (Federal Oil Gresini Moto2), Алекс де Анжелис (Tasca Racing Moto2) и Йохан Зарко (AirAsia Caterham Moto Racing), който изпревари Симоне Корси (NGM Forward Racing), защото италианецът катастрофира, но е ОК.
В клас Moto3 на квалификацията тотално доминираха пилотите на Estrella Galicia 0,0, защото след Ринс втори стана съотборникът му Алекс Маркес, брат на световния шампион при кралете Марк Маркес. Трети стана Джак Милър (Red Bull KTM Ajo), който допълни първа редица. Ринс, който отсъства от битката за титлата в последното състезание през 2013 г., сега направи най-бързата обиколка, на пистата Лосаил, правена някога с мотоциклет от Moto3. В края на сесията той постигна 2:05.973. В битка със силния пустинен вятър, Маркес дълго време бе на първо място в класирането, но отстъпи на съотборника си с 0.152 сек. Маркес изостана с 0.4 сек., но показва намерението си да се бори с доминацията на испанците в този клас през сезона.
На втора редица е двойката на Calvo Team Якуб Корнфейл и Исак Винялес, заедно с англичанина Дани Кент от новата структура в малкия клас Red Bull Husqvarna Ajo. Това трио изостава на секунда от Ринс. На трета редица са шотландеца Джон Макфий (SAXOPRINT RTG) и италианците Романо Фенати (SKY Racing Team VR46) и Николо Антонели (Junior Team GO&FUN). Имаше и три сериозни катастрофи – на Габриел Рамос (Kiefer Racing), Алексис Масбу (Ongetta-Rivacold) и Зулфами Хайрудин (Ongetta-AirAsia), но и тримата за щастие се отърваха без контузии.