Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Работници във Вири-Шатийон отправиха сериозни критики към ръководството на Рено

Работници във Вири-Шатийон отправиха сериозни критики към ръководството на Рено

1612
0
Алпин и Рено
снимка, Алпин

Работници в департамента за задвижващи системи във Вири-Шатийон реагираха доста остро на очакваното решение на Алпин да използва различен двигател. Някои от тях отправиха сериозни критики към ръководството на Рено и дори обвиниха марката в „предателство“.

Алпин обмисля дали да се откаже от двигателя на Рено след влизането на новите технически правила през 2026 г. По-време на последния рейс уикенд в Белгия стана ясно, че отборът води разговори с други производители. Предполага се, че Алпин е много близо до сключване на сделка с Мерцедес. Германският производител е готов да доставя двигатели на базирания в Енстън тим, след като приключи работата си с Астън Мартин в края на следващата година

Говори се, че от Рено вече са информирали служителите във Вири-Шатийон, че проектът за 2026 г. ще бъде прекратен. Това намекна и Бруно Фамен по време на пресконференциите на Спа. Французинът също така обяви, че спира да ръководи Алпин след края на лятната пауза и ще се фокусира върху останалите програми на Рено Груп. На мястото на Фамен ще застане Оливър Оукс.

„Представихме проект, но той не е свързан със силовият агрегат“, заяви Фамен в края на юли.  „Проектът е много по-голям от това. Това е проект за трансформация на нивото на марката Алпин.“

„Алпин се развива като огромен проект за развитие със седем нови високотехнологични модела през следващите години. Много е амбициозно да изградим тази нова спортна марка и да я направим известна не само във Франция, а и навсякъде по света.“

„Проектът, който беше представен на представителя на персонала във Вири-Шатийон, е да се преразпределят ресурсите от една страна към друга. Едната страна е разработването на силовия агрегат за F1, който вече се произвежда във Вири. Планът е тези ресурси и умения да се посветят на разработването на нови технологии за новите продукти на марката.“

„Една от последиците от този проект, ако бъде приет, ще бъде отборът на Алпин да закупи силов агрегат, вместо да разработва свой собствен. Тогава ще имаме повече ресурси за развитие на марката и различен силов агрегат, с който да се състезава отборът от F1“, добави шефът на Алпин.

Фамен също така разкри с колко точно е изоставането на двигателя на Рено спрямо тези на останалите производители.

„В момента сегашният двигател изостава с около 15 kW. Мисля, че това показват данните на ФИА.“

„Рено наистина пропусна момента през 2014 г., когато се роди настоящият регламент с двете хибридни системи. Тогава наистина бяха допуснати груби грешки.“

„Сега обаче сме с 10 до 15 kW по-малко. Задвижващият агрегат е по-слаб средно с две десети от времето за обиколка“.

Рено има дългогодишна история в F1 както като отбор, така и като доставчик на двигатели. Френският производител участва в световния шампионат вече повече от четири десетилетия. През годините от Рено са ставали шампиони с отбори като Бенетон и Уилямс. През 2005 и 2006 г. Рено спечели шампионатите при пилотите и конструкторите заедно с Фернандо Алонсо и Джанкарло Фисикела. После Ред Бул спечели всички шампионати в периода 2010-2013-та, използвайки двигател на французите

Междувременно в департамента за задвижващи системи във Вири-Шатийон реагираха остро на спекулациите за това Алпин да стане клиентски отбор. Според някои от тях, това е чисто предателство от страна на ръководството на Рено.

„Не го очаквахме. Това е нож в гърба, предателство“, коментира Карин Дебрюк. „Разработихме тук двигатели, които бяха способни да станат шампиони в F1 дванадесет пъти, а сега не можем да го направим? Те дори не изчакаха първото пускане на тестовия стенд“, добави представителят на отдела за двигатели във Вири-Шатийон.

Едно евентуално прекратяване на проекта за новата задвижваща система ще предизвика голям смут във фабриката на Рено, където работят повече от 250 души. Френският производител е изправен пред перспективата да загуби редица талантливи брилянтни инженери, които ще отидат да работят при конкурентни производители. Съществува и риска от Рено да бъде изнесена ценна интелектуална собственост.