Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг шампион, Хамилтън спечели финала в Абу Даби

Розберг шампион, Хамилтън спечели финала в Абу Даби

75
0

Нико Розберг спечели световната титла във Формула 1 за 2016 г. Той завърши втори в Гран при на Абу Даби, която бе спечелена от съотборника му в Мерцедес Люис Хамилтън. 

Трети финишира Себастиан Фетел (Ферари). 

На старта Хамилтън и Розберг потеглиха чисто. Зад тях Кими Райконен взе третата позиция от Даниел Рикиардо. Пети се нареди Фетел, зад когото пилотите на Форс Индия се бореха за шестата позиция.

Верстапен се завъртя на старта след сбутване с Нико Хюлкенберг и се оказа последен в колоната, но успя да продължи. „Нямах много пространство там“, обади се Макс по радиото след инцидента. Кевин Магнусен се прибра в бокса за смяна на нос.

Хамилтън взе 1,2 сек аванс за три обиколки, Розберг бе на 1,112 пред Райконен. В петия тур Магнусен получи съобщение по радиото да прибере болида в гаража заради получени в началото повреди.

„Нещо не е наред със задните амортисьори. Колата се мята като полудяла”, съобщи Ботас на екипа си. Отговорът бе, че екипът проверява данните и молба да пропусне съотборника си Маса.

Хамилтън влезе в бокса в седмата обиколка и сложи гуми софт. Същото стори и Райконен, който взе същия тип гуми. Англичанинът се забави, тъй като трябваше да изчака преминаването на Кими преди да излезе от бокса си.

Розберг ги последва, сложи софт и също трябваше да изчака – Фетел влезе след него в питлейна. Нико се измъкна пред Райконен, но зад Верстапен, който вече бе втори в колоната и според Мерцедес умишлено бавеше немския пилот.

„Не поемай никакви рискове с Верстапен, действията ти са правилни”, бе следващото съобщение до Розберг.

В 12-ия от общо 55 тура Хамилтън бе начело – на 1,9 сек пред Верстапен. Розберг вървеше на секунда зад холандския пилот на Ред Бул.

В същата обиколка проблем с окачването сложи край на състезанието и вероятно кариерата на Дженсън Бътън. „Нещо не е наред с управлението… Да, имаме повреда, момчета. Не мисля, че ни се е случвала такава. Както и да е, всичко приключи.” Англичанинът бе изпратен с аплодисменти от публиката и посрещнат от майка си Симоне в бокса.

В 20-ия тур Розберг получи съобщение, че вече е от критична важност да изпревари Верстапен. Нико мина от вътрешната страна на осми завой, Макс опита да го задържи, но не успя и немският пилот си върна второто място. „Добра работа, добра работа”, получи окуражаване по радиото Розберг. След това Верстапен влезе в бокса (взе софт), докато Нико направи най-бърза обиколка в състезанието.

На пистата Хамилтън увеличи преднината си спрямо Верстапен на почти 3 секунди. „Добре, Макс, това е всичко, което ни е нужно в момента, отлична работа. Само карай чисто”, гласеше инструкцията към пилота на Ред Бул, който отговори, че като че ли усеща, че задните гуми се износват.

Кошмарният уикенд на Данил Квят пък приключи така, както започна – с инцидент. Руснакът паркира болида си встрани от трасето.

Междувременно Хамилтън се оплака, че гумите му се пързалят. От Мерцедес го предупредиха, че са по-студени от оптималното. Авансът му спрямо Верстапен бе 3,8 сек. 

В 20-ия тур Розберг получи съобщение, че вече е от критична важност да изпревари Верстапен. Нико мина от вътрешната страна на осми завой, Макс опита да го задържи, но не успя и немският пилот си върна второто място. „Добра работа, добра работа”, получи окуражаване по радиото Розберг. След това Верстапен влезе в бокса (взе софт), докато Нико направи най-бърза обиколка в състезанието, а камерите показаха Чейс Кери да наблюдава финала на сезона в компанията на Бърни Екълстоун и съпругата му Фабиана.

В 22-ата обиколка от питуола на Мерцедес се обадиха на Розберг, че следващите три тура са критични.

„Колко натискам сега?”, отговори рязко немският пилот на екипа. Той направи направи три последователни най-бързи обиколки.

Рикиардо бе в бокса за втори път в 25-ия тур, сложи пак софт. Успя да изпревари Райконен, докато Фетел не бе особено доволен от екипа си: „Преди четири обиколки ви попитах дали влизаме рано или ще останем дълго. Сега сме блокирани в трафик.”

Хамилтън направи второто си спиране за състезанието в 29-ата обиколка. Отново сложи софт. Розберг се озова начело, като разликата между него и четвъртия в момента Верстапен бе 25,287 сек. Нико последва съотборника си в пита (софт) и излезе пред двата Ред Бул-а.

Фетел водеше в надпреварата, следван от Хамилтън (на 7,6 сек) и Розберг (на 10,1). Верстапен и Рикиардо вървяха четвърти и пети, съответно на 14 и близо 16 сек.

В 32-ата обиколка от Мерцедес попитаха Хамилтън: „Въпрос: просто се чудим защо си толкова бавен? Ситуацията не е сигурна в момента спрямо Фетел.”

Британецът промени темпото и попита как е. „Ще сме доволни от 45.3.” След това Люис записа 1:43.328.

В 35-ата обиколка Фетел бе на 4,455 сек пред Хамилтън, Розберг – на 1,1 зад съотборника си. Себастиан се обади, че гумите му вече се износват сериозно. Той влезе в пита в 38-ия тур (след като Окон и Насър се сблъскаха на трасето). Пилотът на Ферари сложи суперсофт, а състезателите на Мейнър и Заубер отпаднаха след катастрофата.

Хамилтън отново бе начело в надпреварата, а Розберг го бе доближил на 1,3 сек. Зад тях бяха Верстапен и Рикиардо, следвани от Райконен и Фетел. Хюлкенберг заемаше седмата позиция, а топ 10 оформяха Перес, Маса и Алонсо. В 41-ия тур Себастиан изпревари съотборника си.

„Сини знамена!”, обади се Хамилтън по радиото. „Трябва да ми кажете времената на другите коли, моля.”

„Ред Бул-ите 45.9. Заплахата е от Фетел, 44.6.”

Назад в колоната Джолион Палмър сбърка при спиране, бутна Карлос Сайнц и го завъртя. Стюардите съобщиха, че ще разследват инцидента. Испанецът отпадна с повреда в скоростната кутия, каквато се оказа причината за по-ранното прекратяване състезанието на съотборника му Квят.

Люис получи поредно съобщение: „Трябва да вдигнеш темпото до 44. Фетел е сериозна заплаха.” Стюардите бързо решиха случая с Палмър и му наложиха 5 секунди наказание за причиняване на инцидент.

Фетел изпревари Рикиардо и зае четвъртата позиция в 46-ата обиколка.

Розберг се обади по радиото: „Това е наистина бавно. Може да разменим (позициите на) колите и ако в края на състезанието Люис е все още втори, ще го пусна.”

Последва реакция от тима: „ОК, Люис, това е инструкция. Трябва ни 45.1 за победата.”

„Мислех, че ще ни оставите да се състезаваме?”, бе отговорът на Хамилтън към съобщението от питуола на Мерцедес.

Фетел настигна Верстапен и го задмина четири тура преди финала! Себастиан бе на 1,1 сек от Розберг. Пади Лоу се обади на Хамилтън по радиото и за пореден път каза, че трябва да вдигне темпото, за да спечелят това състезание. Фетел се доближи максимално до Нико.

„Точно сега губя световния шампионат, така че не ми пука особено дали печеля или губя това състезание”, заяви Хамилтън по радиото.

В крайна сметка Люис спечели надпреварата. Розберг пресече втори финала, което бе достатъчно, за да спечели титлата. Фетел допълни подиума.