Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас триумфира в Абу Даби

Ботас триумфира в Абу Даби

54
0
Валентино Роси

Валтери Ботас спечели последното състезание от сезон 2017 г. във Формула 1, като води от старта до финала в Гран при на Абу Даби. Той остана пред съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън, който си осигури титлата още в Мексико и на няколко пъти го доближи, но не го атакува реално. Това бе третата победа за Валтери този сезон и четвърти двоен успех за Мерцедес, които просто не дадоха никакъв шанс на съперниците си.

Себастиан Фетел завърши трети, на почти 20 секунди от победителя, но така поне си запази втората позиция в шампионата пред Ботас. Зад него финишира съотборникът му във Ферари Кими Райконен, който пък остана пред Макс Верстапен с Ред Бул. Шести в геройско състезание завърши Нико Хюлкенберг, с чийто успех Рено изпревари Торо Росо при конструкторите и зае шесто място, което означава и 6,5 млн. повече от наградния фонд на екипите този сезон. Точки още взеха пилотите на Форс Индия, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, за когото това бе последното състезание във Формула 1.

На старта само последните трима на грида – пилотите на Заубер и Брендън Хартли – бяха с гуми суперсофт, всички останали – с ултрасофт. Така тактиката не изглеждаше предизвикателство, но пилотите извън топ 10 просто бяха с нови гуми.

За пилотите особено важна бе информацията за вятъра при положение, че температурата на асфалта бе 31 градуса, както и вчера.

На старта Ботас потегли отлично, а Хамилтън затвори Фетел. В първата обиколка зад тях Райконен се опита да изпревари Даниел Рикиардо, но не успя. Следваха Верстапен и Хюлкенберг, който се пребори с Перес, но пресече през една от зоните за спиране. Чеко протестира по радиото, че пилотът на Рено го е затворил. Комисарите започнаха разследване и наказаха немския пилот с 5 секунди. Зад Перес бяха Естебан Окон, Маса, Фернандо Алонсо, Карлос Сайнц.

За 1 обиколка Ботас се откъсна на 1,2 сек пред Люис и останалите, но тази разлика не се увеличи още в следващите две обиколки. В дъното Кевин Магнусен се завъртя, а Брендън Хартли изпусна девети завой, но се придвижи пред Маркус Ериксон.

До петия тур разликата между лидерите от Мерцедес остана 1,5 сек. Зад Сайнц се водеше битка – Ромен Грожан се опита на няколко пъти да изпревари Ланс Строл за 13-а позиция. В крайна сметка французинът мина пред канадеца в 11-а обиколка. Канадецът спря за смяна на гуми. В това време Ботас направи рекордна обиколка и се отдалечи на 2 сек пред Люис.

Алонсо пък започна все по-активно да натиска Маса с втория Уилямс, като двамата продължаваха сякаш двубоя си от Бразилия.

В 16-ата от 55 обиколки Верстапен пръв от пилотите в челото спря, за да смени гумите си и сложи суперсофт. Райконен го последва веднага и си запази мястото пред холандеца, който се върна на пистата зад и двамата пилоти на Форс Индия, докато пред Кими бе само Перес. След още две обиколки в пита спря и Хюлкенберг, който освен наказанието бе забавен и от механика на задна дясна гума и се върна на пистата 12-и, зад Грожан, с когото започна битка.

В 20-ата обиколка и Рикиардо спря за суперсофт, а след още един тур – и Фетел. След още една обиколка смяна направи и Ботас, а Хамилтън записа най-бърз тур. В това време Рикиардо получи повреда в хидравликата. Това бе петото му отпадане за сезона поради технически причини, с едно повече от тези на Макс.

Хамилтън се опита да натрупа преднина в 3 тура, преди и той да спре, а след като смениха гуми Алонсо най-после изпревари Маса. След смяната си Хамилтън се върна втори зад Валтери на под 2 сек и на 10 пред Фетел.

До 30-а обиколка Хамилтън доближи плътно Ботас на разлика под 1 сек. Двамата влязоха в трафик. Люис бе съвсем близо, но при влизането под тунела едва не излетя и спря с атаките поне за известно време. Фетел, също както и Валтери, нямаше скоростта на Хамилтън в тази фаза и изостана на над 12 сек от Люис. Зад гърба му бе Кими – той пък вече бе настигнат от Верстапен, който получи обаждане да натисне, защото разликата бе 1,2 сек, а Макс попита какво стана с Рикиардо.

В 32-ата обиколка Сайнц най-после спря за смяна, но механиците не закрепиха добре предна лява гума. Той едва излезе от тунела под пистата и след това измъкна колата на правата, като от бокса му казаха да спре веднага.

Десетина обиколки преди финала Ботас натисна без повече притеснения и направи две рекордни обиколки, с които се отдалечи от Хамилтън на 1,7 сек. Много сериозна битка за 13-о място водеха Магнусен, Верлайн, Хартли, а зад тях двубой водеха Ериксон и Гасли, който на няколко пъти едва остана на пистата.

В самия край обаче Хамилтън отново натисна Ботас и го притисна преди 8-ми завой, но отново нямаше изпреварване и всичко приключи, като финландецът пресече финала с над 4 сек преднина.