Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Люис Хамилтън пръв в Гран при на Япония пред Верстапен и Рикиардо

Люис Хамилтън пръв в Гран при на Япония пред Верстапен и Рикиардо

99
0
Гран при на Япония, Сузука
снимка: Лотус

Люис Хамилтън спечели Гран при на Япония, а пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо завършиха втори и трети на пистата Сузука. Големият съперник на англичанина в битката за титлата този сезон Себастиан Фетел отпадна в самото начало на надпреварата.

Времето на пистата Сузука бе напълно различно в сравнение с предходните два дни – слънчево, пистата бе напълно суха. Температурата на въздуха бе 26 градуса, тази на пистата – 43.

На старта Люис Хамилтън поведе, Себастиан Фетел се нареди зад него. Трети излезе Макс Верстапен, изпреварвайки съотборника си Даниел Рикиардо. Холандският състезател на Ред Бул атакува и Фетел и го задмина. Карлос Сайнц излетя в чакъла, а при двубоя между Нико Хюлкенберг и Кими Райконен пилотът на Ферари изхвърча настрани.

На трасето излезе кола за сигурност, докато Фетел се обади, че има проблеми – губи мощност.

„Наистина съжалявам, момчета”, каза Сайнц по радиото. „Просто опитах, но не се получи.”

„Няма значение. Жалко, че приключваме състезанието така”, бе отговорът от Торо Росо.

От Ферари прибраха Фетел в бокса в края на четвъртия (от общо 53) тур.

В осмата обиколка Маркус Ериксон катастрофира на Дегнер. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. Хамилтън водеше – на 4 секунди пред Верстапен. Естебан Окон бе излязъл трети, следван от Рикиардо, Валтери Ботас, Серхио Перес, Фелипе Маса, Кими Райконен, Нико Хюлкенберг, Кевин Магнусен.

Щофел Вандоорн влезе в бокса в 10-ата обиколка и сложи гуми софт. Рикиардо пък успя да си върне позиция от Окон, след като виртуалната кола за сигурност приключи.

Райконен продължаваше да върви напред в колоната. В 14-а обиколка вече бе седми, след като изпревари Маса. Ботас също задмина Окон, а Верстапен съобщи, че предна лява гума на болида му започва да се къса. Авансът на Хамилтън бе 4,2 сек.

Парче от изкуствената трева се откъсна и излетя върху асфалта.

В 18-а обиколка започнаха спирания в бокса с влизането на Маса. Бразилецът избра гуми софт. От Пирели отбелязаха, че стратегиите ще се повлияят от значително по-високата температура на асфалта в неделния ден. Според изчисленията на доставчика на гуми пък всеки питстоп преди 20-ия тур би трябвало да означава два бокса за съответните пилоти.

Райконен излезе пети след успешно изпреварване на Перес и Окон. В 21-а обиколка Окон бе в бокса, като също взе софт.

В следващия тур Верстапен също бе в бокса и сложи по-твърдите гуми. Пилотът на Ред Бул излезе пред Райконен, а от Мерцедес извикаха и Хамилтън в пита. Боксът на англичанина премина безпроблемно и той се върна на трасето пред Верстапен.

Рикиардо на свой ред мина през бокса в 26-ата обиколка – в средата на състезателната дистанция. Ботас бе начело, но той все още не бе правил питстоп.

Хамилтън се обади по радиото: „Надявам се, че той (Ботас – б.р.) няма да е още дълго отпред, защото компрометира темпото, гумите ми.”

От Мерцедес отговориха, че са наясно със ситуацията, при която Верстапен бе доближил на около секунда англичанина. Скоро след това финландецът пропусна съотборника си напред, а в 31-ия тур влезе в бокса.

Хамилтън съобщи, че има известни грижи със задните си гуми. Преднината му спрямо Верстапен бе 2,3-2,5 секунди. Рикиардо бе трети, следван от Ботас и отново изпреварилия Хюлкенберг Кими Райконен.

Пилотите на Форс Индия за пореден път този сезон бяха един до друг – Окон шести, следван от Перес. Мексиканският състезател попита дали може да атакува съотборника си. Отговорът гласеше: „Не. Задръж си позицията.” Серхио заяви тогава, че Окон трябва да вдигне темпото, защото е твърде бавен.

Хюлкенберг имаше проблеми с DRS-системата си, която блокира в отворена позиция. Немският пилот на Рено се прибра в бокса, очевидно ядосан от повредата, която го извади от надпреварата.

На пистата в 43-ата обиколка Магнусен изпревари Маса, позволявайки и на съотборника си Грожан да задмине пилота на Уилямс. При маневрата имаше удар между Хаас-а на датчанина и колата на Фелипе, но без сериозни последици.

В 47-ата обиколка Ланс Строл излетя от пистата. „Нещо не е наред с колата”, бе съобщението му по радиото. Отново бе включен режим на виртуален сейфти кар.

В предпоследната обиколка от състезанието Хамилтън съобщи, че има сериозни вибрации в автомобила си. Верстапен се доближи на 0,6-0,7 сек до него. В началото на последния тур Люис изпревари Маса с обиколка, докато пилотът на Ред Бул остана зад бразилеца. Верстапен също изпревари Уилямс-а, но Хамилтън вече бе избягал достатъчно напред, за да пресече пръв финала.