Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг пръв на Сузука пред Верстапен и Хамилтън

Розберг пръв на Сузука пред Верстапен и Хамилтън

43
0

Нико Розберг спечели Гран при на Япония. Втори и трети се класираха Макс Верстапен (Ред Бул) и съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. 

Времето бе облачно и в състезателния ден, с температура на въздуха 21 градуса и 25 на пистата. Въпреки мрачната атмосфера обаче, така и не заваля. Десетина минути преди старта от рейс контрола съобщиха, че вече изобщо не очакват дъжд.

Пилотите в топ 10 стартираха с гуми софт, като предположенията сочеха вероятна стратегия с две спирания в бокса. Кими Райконен бе преместен 5 места назад заради смяна на скоростна кутия – това го прати осми. Съотборникът му Себастиан Фетел отиде шести след прилагането и на неговата санкция. Това изведе пилотите на Ред Бул на втора редица.

Розберг потегли чисто на старта, докато Хамилтън се забави и отиде чак осми! Верстапен излезе втори пред Перес, Рикиардо, Фетел, Хюлкенберг, Райконен и Люис. Себастиан изпревари Рикиардо, а малко след това – и Серхио. Даниел се залепи за пилота на Форс Индия.

Розберг бе с 2,2 сек аванс пред Верстапен след три тура от общо 5. В петата обиколка Райконен задмина Хюлкенберг. Хамилтън на свой ред изпревари състезателя на Форс Индия в следващия тур и зае седма позиция.

Междувременно Бътън, който бе последен на грида след смяна на задвижваща система, съобщи, че има проблеми с гумите – той тръгна с хард. Подобни грижи имаше и Верстапен. Райконен излетя от пистата в първия Дегнер, но Хамилтън не бе достатъчно близо до него, за да го задмине.

Люис получи съобщение по радиото, че разликата спрямо Кими е 1,2 сек, а трябва да пази гумите, за да изкарат възможно най-дълго. Верстапен отново се оплака от своите гуми и влезе в пита, за да ги смени. Същото стори и Рикиардо, като и двамата пилоти на Ред Бул сложиха хард.

Розберг водеше колоната със 7,3 сек преднина спрямо Фетел. И двамата минаха през бокса в 12-ия тур, последвани и от Райконен. И тримата също взеха най-твърдите гуми на Пирели. Хамилтън на свой ред бе в бокса.

След смените на гуми Райконен мина пред Перес, който на свой ред задминаваше Палмър. Люис успя да изпревари и тримата, след което в 130R взе позиция и спрямо Рикиардро. Английският пилот на Мерцедес излезе четвърти след още едно изпреварване – на Валтери Ботас, който не бе минавал през бокса. Розберг бе начело пред Верстапен и Фетел. Рикиардо вървеше шести, следван от Райконен, Маса, Перес, Хюлкенберг.

Разликата между Розберг и Верстапен бе 3,7 сек, Фетел бе на още 3 сек назад, а Хамилтън – на 13 сек от пилота на Ферари в 19-ата обиколка.

Гутиерес опита да изпревари Сайнц, но не просто не успя, а и се завъртя в 22-а обиколка. Пилотът на Хаас се оплака, че съперникът му го е блокирал.

Начело Нико даде най-добра обиколка до този момент на състезанието. В битката за осма позиция другият Нико – от Форс Индия – изпревари Ботас от външната страна на шикана.

В средата на състезателната дистанция Нико Розберг водеше пред Верстапен (+4,6), Фетел (+6,8) и Хамилтън (+17,3). Рикиардо бе пети пред Райконен, Перес, Хюлкенберг, Ботас, Грожан.

Кими влезе за втори път в бокса в 27-ия тур, сложи отново хард и излезе осми в колоната, след което записа най-бърза обиколка в надпреварата. На Алонсо пък му се обадиха по радиото да натисне, на което той отговори: „Да, ще ми се. С кои гуми да натискам сега?”

В 29-а обиколка Верстапен мина през пита, взе отново хард, излезе четвърти. Тур по-късно лидерът в състезанието Розберг стори същото.

Рикиардо съобщи, че гумите му са сериозно износени. Фетел пък емоционално изрази недоволството си от загуба на време зад Паскал Верлайн: „Син флаг! Абсурдно е! Наистина абсурдно, загубих секунда за нищо!” Пилотът на Ферари бе начело (без втори стоп), на по-малко от 5 секунди пред Хамилтън.

Междувременно пилотите на Форс Индия смениха гуми и сложиха медиум. След това бяха седми и осми в колоната.

Рикиардо загуби около 3 секунди при своето спиране в бокса (34 обиколка) заради проблем с предна дясна гума. Хамилтън също мина през пита – и двамата пак сложиха хард. Накрая и Фетел бе в бокса, като той обаче предпочете софт. Излезе пред Райконен и зад Хамилтън (четвърти).

„Дърпа напред. Дърпа напред на правите”, обади се Фетел по радиото, след което от питуола му казаха, че състезанието още не е приключило. Той се движеше зад Хамилтън на 1,5-1,6 сек.

Себастиан пак бе недоволен от трафика, както и Верстапен минута по-рано. И двамата искаха на изостанали коли да се показва син флаг. Според Макс пилоти просто пренебрегвали знамето, което означава, че трябва да пропуснат болида за тях. След това Верстапен получи съобщение, че трябва да увеличи темпото си, тъй като температурата на гумите му излиза извън работния прозорец.

Райконен на свой ред се възмути от изостанали болиди: „Хайде де, мръдни от пътя. Сериозно ме бавят. Повече от половин обиколка назад съм.”

Хамилтън доближи Верстапен на половин секунда. Три тура преди финала разликата се качи малко – колебаеше се между 0,5-0,6 сек в отделните участъци.

В последната обиколка Люис опита да изпревари пилота на Ред Бул. Не можа, а по радиото извика, че Макс „мръдна при спиране”. Междувременно Розберг пресече финала и спечели Гран при на Япония, а тимът на Мерцедес взе титлата при конструкторите във Формула 1 за сезон 2016 г.