Дъжд и мъгла скъсиха драстично първата свободна тренировка за Гран при на Китай на пистата в Шанхай. Никой от пилотите не успя да направи повече от 8 обиколки, шестима изобщо не завъртяха тур за време в сесията, която на практика почти не се състоя. Рейс контролът на два пъти спира работата на екипите заради лошите метеорологични условия. На практика отборите имаха по-малко от половин час за подготовка. В крайна сметка Макс Верстапен (Ред Бул) оглави класирането, следван от пилотите на Уилямс Фелипе Маса и Ланс Строл.
Времето в началото на първата свободна тренировка бе много лошо. Температурата на въздуха бе едва 13 градуса, тази на пистата – 15 – бе мокро, имаше и мъгла. Сесията започна в официално обявения час, но бе спряна 6 минути след началото, тъй като медицинският хеликоптер не можеше да излети и да се приземи в избраната болница в Шанхай в случай на нужда. От рейс контрола съобщиха, че тренировката няма да бъде подновена в продължение на поне половин час.
🚩RED FLAG 🚩Poor visibility grounds the medical helicopter forcing a suspension of track action #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/x4KqgW45S8
— Formula 1 (@F1) 7 April 2017
Both the boys are back. Red flag called due to the medical helicopter „unable to operate“. 🚨🚁🚨🚁#FP1 #ChineseGP pic.twitter.com/3So0dNckbr
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 7 April 2017
Почти половината пилоти успяха да направят опознавателни обиколки преди спирането на тренировката. След това сесията се превърна по-скоро във възможност за телевизиите да направят доста интервюта в питлейна и дори в падока. Кристиан Хорнер от Ред Бул например разказа, че според него Марк Уебър се влюбил в хеликоптерите през 2010 г., когато отбори, представители на медиите и фенове останаха блокирани в Шанхай заради изригването на вулкан в Исландия. Изхвърлената в атмосферата вулканична пепел повлия на въздушния трафик в цяла Европа и предизвика сериозни главоболия в отборите от Формула 1 при завръщането им на Стария континент. Хорнер си спомни, че заедно с Уебър пътували по маршрута Шанхай – Дубай – Рим – Ница – Глазгоу, откъдето с хеликоптер се прибрали в Милтън Кийнс и според него точно тогава австралиецът вероятно се е запалил по тези машини.
Зак Браун от Макларън пък отказа да сподели подробности относно сложните взаимоотношения между тима от Уокинг и Хонда. Вместо това повтори мантрата на екипа, че всички заедно се трудят упорито, за да преодолеят трудностите.
Почти 50 минути след официалния час за старт на тренировката тя най-после започна. Кевин Магнусен излезе пръв от питлейна, малко след което почти се завъртя, но успя да продължи. Пилотите предпочетоха гуми за мокра писта, тъй като трасето все още бе мокро, на места и ръмеше дъжд.
🚥 GREEN LIGHT 🚥
4️⃣3️⃣ mins remaining in FP1#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/VTqniQ23LY
— Formula 1 (@F1) 7 April 2017
Ромен Грожан се завъртя на същото място като съотборника си в Хаас. От Ред Бул пък предупредиха Даниел Рикиардо, че на старт-финалната права има задържала се вода. Магнусен пак излетя, докато Макс Верстапен оглави подреждането с 1:50.491 мин. Нико Хюлкенберг на свой ред изтърва контрола върху колата си и излетя, като някак избегна удара в предпазната бариера. Неговият проблем доведе до включването на виртуален сейфти кар.
Drivers on full wets 😀
Drivers on inters 😖#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/YwDJiQMtMp— Formula 1 (@F1) 7 April 2017
Минути по-късно сесията отново бе спряна, като причината бе същата – невъзможност на медицинския хеликоптер да оперира. Шестима пилоти, сред които тези на Ферари, на Форс Индия и Люис Хамилтън, не бяха направили обиколка за време. Постиженията така или иначе нямаха особен смисъл в тези условия, а и екипите не можеха да изпробват на практика нищо.
Temperatures very low and track is slippery…but no longer an issue as we have another red flag.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 April 2017
Top of the time sheets is @Max33Verstappen followed by the two @WilliamsRacing cars. All on intermediates. #ChineseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 April 2017
Рейс контролът съобщи, че метеорологичните условия са предизвикали затварянето на местното летище. Междувременно на пистата започна да вали по-сериозно и в крайна сметка 4 минути преди официалния край на сесията, бе обявено, че тренировката няма да бъде подновена.
Final timing screen from #FP1 at the #ChineseGP. pic.twitter.com/2e5Ggop2O6
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 7 April 2017