Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Дъжд и мъгла скъсиха драстично първата тренировка в Шанхай

Дъжд и мъгла скъсиха драстично първата тренировка в Шанхай

48
0
Макс Верстапен

Дъжд и мъгла скъсиха драстично първата свободна тренировка за Гран при на Китай на пистата в Шанхай. Никой от пилотите не успя да направи повече от 8 обиколки, шестима изобщо не завъртяха тур за време в сесията, която на практика почти не се състоя. Рейс контролът на два пъти спира работата на екипите заради лошите метеорологични условия. На практика отборите имаха по-малко от половин час за подготовка. В крайна сметка Макс Верстапен (Ред Бул) оглави класирането, следван от пилотите на Уилямс Фелипе Маса и Ланс Строл.

Времето в началото на първата свободна тренировка бе много лошо. Температурата на въздуха бе едва 13 градуса, тази на пистата – 15 – бе мокро, имаше и мъгла. Сесията започна в официално обявения час, но бе спряна 6 минути след началото, тъй като медицинският хеликоптер не можеше да излети и да се приземи в избраната болница в Шанхай в случай на нужда. От рейс контрола съобщиха, че тренировката няма да бъде подновена в продължение на поне половин час.

Почти половината пилоти успяха да направят опознавателни обиколки преди спирането на тренировката. След това сесията се превърна по-скоро във възможност за телевизиите да направят доста интервюта в питлейна и дори в падока. Кристиан Хорнер от Ред Бул например разказа, че според него Марк Уебър се влюбил в хеликоптерите през 2010 г., когато отбори, представители на медиите и фенове останаха блокирани в Шанхай заради изригването на вулкан в Исландия. Изхвърлената в атмосферата вулканична пепел повлия на въздушния трафик в цяла Европа и предизвика сериозни главоболия в отборите от Формула 1 при завръщането им на Стария континент. Хорнер си спомни, че заедно с Уебър пътували по маршрута Шанхай – Дубай – Рим – Ница – Глазгоу, откъдето с хеликоптер се прибрали в Милтън Кийнс и според него точно тогава австралиецът вероятно се е запалил по тези машини.

Зак Браун от Макларън пък отказа да сподели подробности относно сложните взаимоотношения между тима от Уокинг и Хонда. Вместо това повтори мантрата на екипа, че всички заедно се трудят упорито, за да преодолеят трудностите.

Почти 50 минути след официалния час за старт на тренировката тя най-после започна. Кевин Магнусен излезе пръв от питлейна, малко след което почти се завъртя, но успя да продължи. Пилотите предпочетоха гуми за мокра писта, тъй като трасето все още бе мокро, на места и ръмеше дъжд.

Ромен Грожан се завъртя на същото място като съотборника си в Хаас. От Ред Бул пък предупредиха Даниел Рикиардо, че на старт-финалната права има задържала се вода. Магнусен пак излетя, докато Макс Верстапен оглави подреждането с 1:50.491 мин. Нико Хюлкенберг на свой ред изтърва контрола върху колата си и излетя, като някак избегна удара в предпазната бариера. Неговият проблем доведе до включването на виртуален сейфти кар.

Минути по-късно сесията отново бе спряна, като причината бе същата – невъзможност на медицинския хеликоптер да оперира. Шестима пилоти, сред които тези на Ферари, на Форс Индия и Люис Хамилтън, не бяха направили обиколка за време. Постиженията така или иначе нямаха особен смисъл в тези условия, а и екипите не можеха да изпробват на практика нищо.

Рейс контролът съобщи, че метеорологичните условия са предизвикали затварянето на местното летище. Междувременно на пистата започна да вали по-сериозно и в крайна сметка 4 минути преди официалния край на сесията, бе обявено, че тренировката няма да бъде подновена.