Световният шампион за 2007 г. Кими Райконен остана с най-добро време в днешния първи ден тестове преди новия сезон във Формула 1. Неговият топрезултат бе записан още преди обяд, когато втори и трето място заеха Пол ди Реста с новия болид на Форс Индия и Нико Розберг с колата на Мерцедес от миналия сезон и подобрения.
Зад тях четвърти с най-добро от следобед се нареди Марк Уебър с новия Ред Бул пред Даниел Рикиардо (Торо Росо) и Михаел Шумахер, карал през втората половина на сесията за Мерцедес, Камуи Кобаяши (Заубер), Дженсън Бътън (Макларън) и Фелипе Маса (Ферари).
Уебър бе един от най-активните пилоти, след като сутринта почти не кара. Той постепенно влезе в ритъм с новия RB8. Завъртя първата си същинска серия от 8 обиколки още в ранния след обяд. Работата на тима бе забавена тази сутрин от мъглата на Херес, която блокира летището. Това наложи елементите на задното крило да се приземят в Севиля и да бъдат транспортирани до Херес. В най-добрата част на деня около 15 часа Уебър вече интензивно работеше с гумите медиум.
30 минути преди края на тренировките в 17 ч. той вдигна скоростта и зае четвъртата позиция в подреждането, като пред него бяха само Райконен, Ди Реста и Розберг с времената си от сутринта, но все пак бе на 0,8 сек от топрезултата на Кими
Към 15 часа температурата на асфалта достигна своя максимум – около 30 градуса, а на пистата в кокпита на Мерцедес вече бе Михаел Шумахер, който замени каралия дотогава Нико.
Скоростта на Ферари не предизвика особен ентусиазъм през целия ден. Колата бе с гуми медиум, но със същия тип Ред Бул-ът беше по-бърз с 1 секунда, а Форс Индия и Лотус Рено бяха още по-напред. Ферари изследваха основно аероповедението на гумите и според калкулациите би трябвало да имат значително повече гориво.
В Макларън пък работата продължи да е концентрирана върху проверката на системите и както обявиха сутринта, започнаха и по-дълги серии. В края на деня Бътън направи серия от 15 последователни обиколки с близко темпо около, но на цели 4 сек от топвремето на Кими.
Катерам имаха близка програма с Хейки Ковалайнен. Те за първи са с KERS в колата, но той бе в пасивен режим. В тима се повреди системата за стартиране на мотора и двигателят не можеше отново да бъде запален.
Торо Росо пък натовариха доста новия си болид и Даниел Рикиардо спря на първия завой на пистата час и 20 минути преди края на тренировките. Причината бе падане на налягането на маслото, заради което се включи системата за защита на мотора. Това бе едва първият червен флаг за деня, което само показа колко внимателни и в колко начална фаза на подготовка са всички.
26 минути преди края и болидът на Заубер също спря на пистата и тренировката отново бе прекъсната. Причината бе изчерпване на горивото – част от рутинната проверка за точния обем на резервоара по време на тестовете. Оцветените в червено гуми пък бяха описани от тима като твърди, защото по принцип от Пирели обявиха, че няма да се ползват супермеки тази седмица.
15 минути преди края тренировките бяха възобновени, като пистата обаче отново започна да изстива и се охлади до 20 градуса. Подреждането се запази без промяна.
1. | Кими Райконен | Лотус | 1:19.670 | – | 75 об. |
2. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:19.772 | на 0.102 | 101 |
3. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:20.219 | на 0.549 | 56 |
4. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:20.496 | на 0.826 | 54 |
5. | Даниел Рикиардо | Торо Росо | 1:20.694 | на 1.024 | 57 |
6. | Михаел Шумахер | Мерцедес | 1:20.794 | на 1.124 | 42 |
7. | Камуи Кобаяши | Заубер | 1:21.353 | на 1.683 | 106 |
8. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:21.530 | на 1.860 | 62 |
9. | Фелипе Маса | Ферари | 1:22.815 | на 3.145 | 69 |
10. | Хейки Ковалайнен | Катерам | 1:23.178 | на 3.508 | 28 |
11. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:23.371 | на 3.701 | 25 |
12. | Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | 1:23.676 | на 4.006 | 44 |