Начало Formula 1 News Райконен обявен за победител в Гран при на Бразилия

Райконен обявен за победител в Гран при на Бразилия

10
0

Дъжд заваля на Интерлагос точно преди старта на Гран при на Бразилия. Отборите получиха специално разрешение да сменят настройките на автомобилите, за да се справят с пороя. Макларън пък смениха двигателя на Кими Райконен след консултация с официалните лица от ФИА заради технически проблем. На Жак Вилньов също бе разрешено да смени мотора.
Самият старт бе отложен с 15 минути заради дъжда. Състезанието започна със сейфти кар начело на колоната. Йос Верстапен, Ралф Фърман, Антонио Пицония и Хайнц-Харалд Френцен тръгнаха от питлейна.
Оливие Панис влезе в бокса още в първия тур. Колата за сигурност остана на трасето 7 обиколки, след което надпреварата вече започна. Култард поведе, а Уебър атакува Барикело, докато Райконен дебнеше австралиеца. Кими успя да изпревари и Ягуар-а, и Феарри-то и стана втори. Монтоя се измъкна трети. Междувременно Райконен настигна Култард, в 10-ия тур го изпревари и поведе. Монтоя също мина шотландеца и бе втори. Михаел Шумахер вървеше пети, след като бе изпреварил Барикело.
Райконен и Монтоя правеха обиколки с по три секунди по-бързи от останалите. Въпреки това Дейвид възстанови темпото и си върна втората поиция в 16-ия тур. Колумбиецът губеше прилепяне и намали. Михаел Шумахер започна да го настига, след като бе изпреварил Уебър, скоро го задмина и стана трети.
Междувременно Уилсън се завъртя и отпадна. Това постави началото на поредица катастрофи на един и същи завой.
В 18-ата обиколка колата на Фърман се строши, завъртя се и отнесе Тойота-та на Панис. Излезе кола за сигурност, която остана на трасето четири тура. Точно по това време Михаел Шумахер и Култард едновременно влязоха в бокса, като питстоповете им бяха равни – по 6,8 сек.
При рестарта в 22-ия тур редът бе Райконен, Култард, М. Шумахер, Барикело, Да Мата, Монтоя. При опит да изпревари пилота на Тойота Хуан Пабло се завъртя и се удари в предпазната стена от гуми на същото място, където отпадна и Уилсън. Веднага след него, пак там, и Пицония катастрофира. При следващата обиколка и Михаел Шумахер се изпързаля на водата и се присъедини към отпадналите! Германецът извади страхотен късмет, тъй като се удари в гумите на сантиметри от траkтора, с който през това време отстраняваха Ягуар-а и Уилямс-а.
Отново излезе кола за сигурност. Райконен влезе в пита, поведе Култард.
В 30-ата обикола сейфти карът се прибра. Два тура след това поредният отпаднал на третия завой бе Дженсън Бътън, който дори не се завъртя, а се удари почти челно в гумите. Колата за сигурност пак се появи след инцидента на англичанина, прибра се в 36-ия тур.
Междувременно Алонсо бе наказан с минаване през питлейна заради изпреварване на жълти знамена. В 44-ата обиколка Барикело, който отново бе в началото на колоната, успя да изпревари Култард и вдигна на крака публиката – бразилец водеше в Гран при на Бразилия. Прословутият му лош късмет обаче отново се появи – само два тура по-късно Рубенс спря. Начело отново бе Култард, пред Райконен и Фисикела.
В 52-ия тур Култард спря в бокса, поведе Кими. Фисикела обаче бе настигнал финландеца и успя да го изпревари! В 54-ата обиколка Уебър се разби точно на влизането на питлейна. Отломките от Ягуар-а му и гумите се разхвърчаха навсякъде по трасето. Фисикела и Райконен се измъкнаха между остатъците от колата, но Алонсо удари фронтално една от гумите, която бе по средата на пистата. Рено-то на испанеца прелетя през трасето и се удари жестоко в мантинелите. Фернандо излезе накуцвайки от колата и веднага седна. Пристигнаха професор Сид Уоткинс и медицинският екип. Алонсо бе прегледан, сложен на носилка и откаран в болница. Междувременно в 55-ата обиколка стюардите обявиха, че спират състезанието, от което вече бяха изминали 75%.
Първоначално екипът на Джордан празнуваше победата на Фисикела, но скоро се разбра, че класирането от 55-ия тур не е потвърдено. Джордан-ът на италианеца пък избухна в пламъци, след като вече бе паркиран в затворения парк.
Десетина минути след финала организаторите все пак обявиха класиране, според което победител бе Кими Райконен. Стюардите бяха решили да вземат за окончателно подреждането две обиколки преди спирането на надпреварата, когато пилотът на Макларън все още водеше.