Начало Formula 1 News Райконен съжалява за избора на гуми

Райконен съжалява за избора на гуми

14
0

От Гран при на Турция насам късмета явно обърна гръб на Кими Райконен и той успя да спечели едва 13 точки в последните четири старта. Първо в Монако той удари Адриян Сутил отзад, после в Канада пък същото стори с него Люис Хамилтън. Във Франция победата му изглеждаше 100% сигурна когато се откачи десният му ауспух и той с мъка успя да се добере до финала. На Силвърстоун пък след като от екипа решиха пилотите да не сменят гуми при първото си спиране в бокса шансовете за победа буквално изтекоха в канала.
“От четири състезания насам нищо не върви както трябва”, заяви разочарован финландецът след края на състезанието. “Във Франция имах щастие в нещастието иначе нещата можеха да са още по-плачевни.”
Райконен бе разочарован от четвъртото място на Силвърстоун, но призна, че в определен момент от състезанието нещата излеждали още по-зле.
В началото финландецът направи чудесен старт, но бе блокиран от Ковалайнен и Уебър, което пък даде прекрасна възможност на Хамилтън да се промъкне напред.
“Бях заклещен и трябваше да вдигна крак от газта”, обясни Райконен. Въпреки това скоро той успя да излезе на втора позиция и дори да се залепи преди първия стоп зад натрупалия бързо аванс в началото Хамилтън.
Тогава обаче дойде решението на Ферари да оставят старите гуми на колата на финландецът, докато влезлият заедно с него Хамилтън получи нови, а скоро след това започна да вали.
“Изборът на гуми бе работа на екипа. Сигурен съм, че можеше и да спечелим, ако бяхме направили смяна. Но както винаги ние печелим и губим заедно. Понякога се случва да не вземем правилното решение, така че не мога да се сърдя на никого.”
Райконен изкара на пистата едва 10 обиколки след първия стоп и отново влезе в бокса, за да получи нови гуми. Дали обаче реакцията не бе закъсняла?
“Смятахме, че дъждът скоро ще спре, но не стана така. Така че трябваше да вляза отново, защото губехме ужасно много време. Лесно е в последствие да се каже, че трябваше да вляза по-рано, но ако го бях направил и спреше да вали, също щяхме да сме сгрешили.”
Райконен се завъртя на два пъти след второто си спиране с доста тежка кола.
“Напълнихме колата догоре, така че бях доста тежък. Това бе и причината за двете ми излизания извън пистата. Единият път при това с пълна газ на Бридж. После колата не бе в оптимално състояние. Просто условията на пистата бяха доста тежки.”
Едва в края отново при изсъхваща писта Райконен отново бе бърз и успя да изпревари Алонсо в борба за четвъртото място. Испанецът го затрудни максимално въпреки, че болидът на Ферари бе доста по-бърз от този на Рено в тази фаза от състезанието.
“Бе чудесна битка, в която аз не исках да рискувам прекалено много. Фернандо няма какво да губи и можеше да поеме повече риск от мен. Нуждая се от всяка точка за шампионата.”