Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Райконен: Ударих се, не беше нищо особено, случват се такива неща

Райконен: Ударих се, не беше нищо особено, случват се такива неща

43
0
Ромейн Грожан

Кими Райконен катастрофира в края на първата свободна тренировка за Гран при на Корея. Пилотът бе невредим, но болидът му Лотус бе с доста повреди.

Финландецът изтърва задната част на своя Е21 в последния завой на пистата и се удари в бариерата. Цялата лява част на колата бе потрошена (включително предно и задно окачване), но механиците успяха да я поправят навреме за втората сесия. Наложи се смяна и на двете крила.

На въпроса от питуола какво се случи Кими отговори в типично свой стил:

Ударих се.

След тренировките Райконен допълни обяснението:

Загубих задницата и това беше. Нищо особено. Случват се такива неща, но за щастие тимът поправи автомобила за следващите изпитания, така че не загубихме много време. След това имах проблем с управлението, който беше свързан с катастрофата (колата му занасяше надясно – б.р.). Екипът трябваше да оправи болида за кратко време и нямаше кога да се справят с този проблем преди началото на втората тренировка. Иначе поведението на автомобила бе доста силно – особено в дълга серия, така че това е добра новина за състезанието. Не върви точно както искам в къса поредица обиколки, така че има какво още да подобрим.

Ударът не се отрази на гърба на Райконен – той има грижи с него още от Сингапур. Пилотът призна, че положението в този аспект не е идеално, особено при бордюра на излизане от осми завой, поради което ще се опита да го избягва по-нататък през уикенда. Освен това разкри, че ще опита да направи нещо за гърба си след края на сезон – уточни, че не става дума точно за операция, но не даде повече подробности. В крайна сметка той остана с осмо време във втората сесия.

Ромейн Грожан направи доста промени по настройките си между двете тренировки, тъй като не бе съвсем доволен от сутрешното темпо. Нещата обаче не се получиха както трябва при него и балансът му не бе добър.

Върнахме се към по-конвенционални реглажи за серия с меките гуми и болидът вървеше значително по-силно. Надявам се еволюцията на трасето да ни помогне утре. Половин секунда разлика спрямо най-бързите е доста сериозно изоставане. Затова смятам, че топ 5 е реалистична цел за квалификацията, но ще сторим всичко по силите си, за да ги догоним – допълни Грожан.