Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Райконен във ваканция през 2010 г., Бътън продължава преговорите с Браун

Райконен във ваканция през 2010 г., Бътън продължава преговорите с Браун

53
0

Кими Райконен няма да е във Формула 1 през 2010 г., съобщи финландският вестник Турун Саномат. Един от мениджърите на пилота – Стив Робъртсън – е заявил пред изданието, че опцията на световния шампион за 2007 г. е била единствено Макларън. Там обаче понастоящем се очаква да отиде спечелилият титлата тази година Дженсън Бътън.

– Кими и Макларън не успяха да постигнат споразумение, така че той няма да кара във Формула 1 – поне не и догодина – допълва Робъртсън.

След обявяване създаването на Мерцедес Гран при (след като щутгартският концерн купи 75,1% от Браун Гран при) ситуацията с пилотите в Гран при се промени. До почти сигурния за Мерцедес Нико Розберг се спряга името на Ник Хайдфелд. Наблюдатели обаче поставят под съмнение разумността на подобно действие, тъй като и двамата нямат спечелено състезание в кариерата си и не е съвсем ясно как биха се справили в топотбор, независимо от добрите перспективи. До момента коментар от който и да е от тях няма.

Междувременно Бътън подхрани слуховете, че отива в Уокинг, като посети технологичния център Парагон през уикенда. Англичанинът не може да се разбере с тима си за същото, за което не постигнаха сделка Кими и Макларън – пари. В британската преса се твърди сериозно, че Бътън има принципна договорка за 18 млн. паунда за три години. Рос Браун обаче е категоричен пред Индипендънт, че разговорите с пилота продължават и лавината новини за негов предварителен контракт с Макларън никак не помагат в преговорите.

– Най-добрият бъдещ вариант е с нашия тим, където има добър екип около себе си. Най-логично би било да остане с нас, но, разбира се, логиката не винаги надделява – заявява Браун.

Това мнение се споделя и от доста други специалисти. Най-често споменаваното затруднение при преминаване в нов тим за Дженсън е нужното време за адаптация – при това в екип, където Люис Хамилтън е безспорният номер 1. Въпросът е дали наистина настоящият световен шампион държи толкова много на заплатата си или вярва, че догодина ще има по-добри шансове в Макларън, отколкото в Мерцедес Гран при.