Ралф Шумахер изрази скептицизъм относно шансовете на Люис Хамилтън да спечели титла с Ферари. Германецът заяви, че седемкратният световен шампион „не може да се справи с болида на Скудерията“ и че изостава сериозно от Шарл Льоклер. Шумахер също така не изключва Хамилтън да се оттегли от спорта в близко бъдеще.
Бившият пилот на Уилямс и Тойота Ралф Шумахер постави под въпрос дали седемкратният световен шампион ще изпълни докрай договора си с Ферари. В момента резултатите на британеца продължават да не отговаря на очакванията. Мартин Брандъл пък предложи своя скептичен поглед върху борбата на Хамилтън от началото на сезон 2025.
Хамилтън се присъедини към Ферари в началото на тази година. 40-годишният британец пристигна в Маранело с очакванията да запише големи успехи и да спечели рекордна осма световна титла.
За момента представянето на Хамилтън е доста колебливо. Британецът видимо се бори с трудния за управление автомобил на Ферари. Единственият по-силен момент за него беше спринта в Шанхай. Тогава той потегли от полпозишън и финишира пръв. Но в останалите надпревари Хамилтън изостава сериозно от челото и рядко успя да стигне до класиране в топ 5
Миналия уикенд в Джеда Хамилтън продължи да изпитва огромни затруднения. Британецът финишира седми в надпреварата и остана на 30 сек. зад Льоклер, който зае последното място на подиума. След края на надпреварата седемкратният световен шампион призна, че се бори с болида във всеки един завой и не очаква нещата да се подобрят значително до края на годината.
Ралф Шумахер направи коментар на представянето на Хамилтън. Според него, резултатите на британския ветеран и езикът на тялото му показват една много тревожна картина за бъдещето.
„Той просто не може да се справи с колата. Говорим много за Ландо Норис, но при Люис е още по-лошо“, сподели Ралф Шумахер. „Можете да видите, че той наистина се е свлякъл на земята. Когато стоиш там в някакъв момент и нямаш повече ресурси и постоянно забавяш, тогава губиш всичко.“
„Знам това от собствения си опит: Ако нещата продължават по този начин, вече няма да ти е забавно. Тогава той ще събуди една сутрин и ще си мисли: „Защо си причинявам това? Вече не се забавлявам и не мога да се справям. Просто преча на екипа си.“
Ралф Шумахер смята, че проектът на Хамилтън и Ферари може да се разпадне, ако мотивацията на британеца продължи да спада.
„Ако това продължи, има опасност в един момент той да каже: „Виж, не искам повече това. Искам да живея живота си сега, все пак съм на 40 години. Толкова съм богат, че повече няма да правя това със себе си.“
„По някаква причина всичко това не се получава. Това е огромен проект, какъвто Ферари и Хамилтън бяха предварително планирали. Но в момента той е много далеч от Шарл Льоклер. Не бих си помислил, че ще бъде толкова крайно. В Китай обаче той показа, че че постига резултати, щом се качи в колата и пистата и автомобилът му пасват“, заключи Ралф Шумахер.
Мартин Брандъл се съгласи с по-голямата част от опасенията на Раул Шумахер. Бившият пилот от F1 е скептичен, че проблемите на Хамилтън не се дължат единствено заради липсата на познаване на автомобила на Ферари
„Фред [Васьор] обобщи, че е горе-долу така. Имаше момент, за който говорихме в коментарите, когато той беше в средата на минута и 32 сек, което беше в крак с темпото“, каза Брандъл. Но от друга страна, изоставането на Хамилтън спрямо Льоклер в Джеда повдигна някои въпроси.
„Трудно ми е да повярвам, че той не разбира автомобила. Това е напълно нов автомобил. Месец май вече чука на врата, а те вече са имали предсезонни тестове и всичко останало.“
„Просто мисля, че Люис не се е сработил с този автомобил. Не вярвам, че той върви по правилния път с настройките“, добави британецът.
Брандъл обясни, че коментарите му идват от времето, когато Хамилтън работеше с Мерцедес. „От нещата, които съм чувал от Мерцедес знам, че Люис харесва автомобила по определен начин. Той не може да докара колата там, където му е необходима, така че това са трудни дни. Но това, което е малко странно, е, че изведнъж той беше на правилното място.“
Just admin things from Jeddah
pic.twitter.com/0mDljvnJtp
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 23, 2025