Начало Избрани Рали Дакар 2025: Ал-Раджи начело след първата част от 48-часовия етап, проблеми...

Рали Дакар 2025: Ал-Раджи начело след първата част от 48-часовия етап, проблеми за Сайнц и Льоб

470
0
Язид Ал-Раджи
Язид Ал-Раджи, снимка A.S.O./J.Lindini

Язид Ал-Раджи поведе след първата част от 48-часовия етап на рали Дакар 2025. Пилотът на Overdrive Тойота се справи най-добре в този доста хаотичен ден, изминавайки повече от 600 състезателни километра. Втори и трети финишираха Насер Ал-Атия с Дачия и Ханк Латеган с Тойота. Същевременно Себастиен Льоб (Дачия) загуби време заради технически проблем, докато Карлос Сайнц (Форд) катастрофира и повреди своя автомобил.

Рали Дакар е откриващ кръг за сезон 2025 в световния рали рейд шампионат на ФИА (W2RC). Състезанието се провежда на територията на Саудитска Арабия. Тази година маршрутът е сериозно променен спрямо изданието през 2024 г. Всички екипажи в рали Дакар 2025 трябва да изминат 12 специални етапа и 2 „хроноетапа.“ Общата дължина на надпреварата е 7726 км

Днес се проведе първата част от така наречения „хроноетап“, който е с дължина 48 часа. Екипажите от рали Дакар 2025 изминаха общо 626 състезателни километра край Биша при високи температури, пясъци, дюни и камъни. По време на този „хроноетап“ екипажите нямат право на външна асистенция.

Вчера се проведе първия специален етап. Победител в него стана Сет Кинтеро с Тойота. Част от топ пилотите умишлено върнаха газта, за да си осигурят по-добра стартова позиция за тежкия 48-часов етап.

Драмите в първата половина от 48-часовия етап започнаха още в самото начало. Сауд Вариава спря за половин час заради технически проблем. Пилотът на Тойота даде трето време в първия етап и направи силно впечатление. Същевременно Ал-Раджи водеше, плътно следван от Ал-Атия, Гай Боретил и Матиас Екстрьом.

С напредване на километрите Ал-Раджи и Ал-Атия се откъснаха от своите преследвачи и започнаха оспорвана битка помежду си. В същото време Карлос Сайнц претърпя катастрофа. Миналогодишният победител се преобърна на километър 327 и повреди задната част на своя автомобил. Сайнц все пак успя да продължи напред, макар и да беше намалил темпото.

Льоб също не се размина без драми. Французинът спря малко след километър №400 заради технически проблем. Пилотът на Дачия загуби много време и се отдалечи от борбата за първото място. Льоб беше подпомогнат от Кристина Гутиерес, която също кара за Дачия. Отпред борбата между Ал-Раджи и Ал-Атия продължаваше с пълна сила.

Ал-Раджи в крайна сметка спечели първата част от 48-часовия „хроноетап“ на рали Дакар 2025. Именно тук саудитецът отпадна 12 месеца по-рано и пропусна възможността да се бори за силен резултат. Втори и трети финишираха Ал-Атия и победителят от пролога Хенк Латеган.

Следващите три места бяха заети от Матиас Екстрьом с Форд, Гай Ботрели с Тойота и Тоби Прайс (Overdrive Тойота). Място в челната десетка намериха още Нани Рома с Форд, Гийом де Мевиус (Мини), Жинел де Вилиер с Тойота и Брайън Барагванат от тима на Century.

Утре предстои втората част от така наречения „хроноетап“. Тя с дължина от близо 400 км отново около Биша. Пилотите от рали Дакар 2025 отново ще се сблъскат с много пясък, дюни, камъни и други изненади.

При моторите най-доброто време беше за Даниел Сандърс. Състезателят на КТМ продължи положителната си серия, след като спечели и първата отсечка. Втори и трети се класираха Адриан Ван Беверен и Скайлър Хоус с Хонда. Следващите три позиции бяха заети от Тоша Шарейна (Хонда), Рос Бранч (Hero) и Лусиано Бенавидес също с КТМ. В топ 10 влязоха още Майкъл Дохърти с КТМ, Рики Брабек и Пабло Кентания с Хонда и Едгар Канет също с КТМ