Начало Рали РАЛИ ГЕРМАНИЯ – Ден 1 – В три от три отсечки до...

РАЛИ ГЕРМАНИЯ – Ден 1 – В три от три отсечки до обяд Льоб най-бърз

55
0

Три отсечки след началото на рали Германия Себастиен Льоб води убедително, след като бе най-бърз във всяка една от тях. В общото подреждане французинът е следван от съотборника си Дани Сордо (на 8,2 сек.) и пилотът на Форд Яри-Мати Латвала (на 37,0 сек.).

Рали Германия, чийто център е град Триер, е девети кръг от тазгодишния световен рали шампионат. През изминалите седем издания неизменен победител в надпреварата бе пилотът на Ситроен Себастиен Льоб.

Тази година французинът започна участието си в Германия по превъзходен начин. Още в SS1 Льоб записа най-добър резултат, следван от Дани Сордо, Яри-Мати Латвала, Мико Хирвонен, Франсоа Дювал, Матьо Уилсън и Кими Райконен.

За съжаление в началната отсечка Петер Солберг – един от най-добре представители се пилоти във вчерашния шейкдаун, изостана с 2:36.8 мин. заради спукана гума, която норвежецът смени в етапа.

Калид Ал Касими (Форд) също имаше неприятности. Само 1,5 км след старта той излезе извън очертанията на трасето и трябваше да изчака помощта на публиката, за да излезе от крайпътната канавка.

В SS2 най-бързи отново бяха пилотите на Ситроен Льоб и Сордо. Себастиен потвърди, че конфигурацията на трасето е много сложна, а самото то доста прашно. Междувременно Петер Солберг се класира трети в отсечката. Норвежецът започна да наваксва колосалното закъснение от SS1 и затова караше доста рисково.

По време на SS2 отпадна по-големият брат Солберг – Хенинг. В Германия той кара Форд Фиеста S2000, но заради проблем със скоростната кутия прекрати предсрочно участието си.

Последният етап преди обедния сервиз – SS3 се оказа леко изпитание за лидера в генералното класиране Льоб. Въпреки това всичко завърши успешно, след като французинът бе най-бърз и тук. Неговият Ситроен С4 WRC бе с лека щета в областта на задното колело, тъй като по време на предходната отсечка Себ се удари странично в предпазните мантинели.

За сметка на това Себастиен Ожие от Ситроен Джуниър Тийм изпитваше значителни трудности. В SS3 той загуби над 20 сек., защото системата, предотвратяваща изгасването на двигателя, се повреди. В резултат агрегатът спира на няколко пъти при обратни завои.

След последната засега отсечка в рали Германия пък Мико Хирвонен (Форд) се смъкна на 4-а позиция, тъй като допусна грешка на кръстопът.

Франсоа Дювал, който в Германия има единично участие с екипа на Стобарт, докладва за проблем с трансмисията. Автомобилът му остана без предно предаване 5 километра преди края на SS2 и в SS3 кара само със задно предаване.

Така, три отсечки след началото на рали Германия, класирането се оглавява от Льоб, следван от Сордо, Латвала, Хирвонен, Ожие, Уилсън, Райконен, Дювал, Солберг, Блок.