Третото поколение Range Rover Sport се появи в края на миналата година. Както и преди, то е базирано на една и съща платформа с най-новия Range Rover. Това е позволило да стане още по-голям и просторен. Дължината му е увеличена с 10 см. Ширината също е по-голяма, но височината е е повдигната само със сантиметър. Отвън тези промени са трудно уловими. Range Rover Sport очевидно е еволюция на предходния модел. Външният му вид е по-гладък, дръжките са скрити в повърхнината на вратите, светлините са тънки, а мястото на задната регистрационна табела е ниско в бронята върху черен панел, който заема пространството между задните светлини. Тази последна характеристика е една от малкото, позволяващи лесно разграничаване на Range Rover Sport от по-големия Range Rover. Това са първите елементи, които ми правят впечатление по време на представятелото на модела с тест от вносителите на компанията у нас от Мото-Пфое.
Любопитно е, но въпреки увеличените размер вече не е налична версия със 7 места. Това се дължи на местоположението на батерията в Plug-in хибридния вариант, но в Land Rover са преценили, че е подходящо да оформят салона максимално просторно и при останалите версии.
Range Rover Sport е по-динамична алтернатива на импозантния Range Rover. Той отговаря на името си, предлагайки по-агресивен начин на реакция и шофиране. Конкурира се с автомобили като Porsche Cayenne, Maserati Levante и по-спортни версии на Audi Q7/Q8, BMW X5 и Mercedes GLE. Също така е вероятно да бъде в списъка с потенциални купувачи на Tesla Model X.
Моделната гама Range Rover Sport
Домакините от Мото-Пфое ни предоставят листа с цените на Range Rover Sport. Те започват от 178 350 лева. Гамата включва версиите Dynamic SE, Dynamic HSE и Autobiography, а First Edition е с ограничена серия, предложена при пускането на пазара. Базовата версия се предлага с LED фарове, LED задни светлини, 21-инчови алуминиеви джанти и отопляеми, електрически сгъваеми и затъмняващи огледала. Предлагат се и редица опции за персонализиране на екстериора. Големите отопляеми кожени седалки са с регулиране в 20 посоки. Салонът е с двузонов климатроник и 13,1-инчов сензорен екран с най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro на Land Rover. Тя включва онлайн свързаност с гласов контрол на Amazon Alexa, безжичен Apple CarPlay и Android Auto плюс звукова система Meridian. Друг комплект включва адаптивен круиз контрол с помощ при кормилно управление и офроуд режим за ниска скорост, наблюдение при сблъсък отзад и помощ за защита на пътниците.
Dynamic HSE добавя още лукс. Тук налични са цифрови LED фарове, 22-инчови джанти, 22-посочни отопляеми и вентилирани седалки с още по-мека кожена тапицерия, 3D съраунд звук Meridian hi-fi, head-up дисплей и асистент за паркиране с включена функция за дистанционно паркиране.
Autobiography добавя оборудване като черен контрастен покрив с панорамно стъкло, подобрено вътрешно осветление, четиризонов климатроник, функция за масаж на предните седалки и електрическо регулиране на външните задни седалки.
При First Edition е включен целият комплект, който получавате с Autobiography, но също така добавя стъкла за поверителност и 23-инчови джанти, както и ексклузивни стъпала с надпис First Edition.
Високи оценки за безопасност
По отношение на безопасността Range Rover Sport постигна пълните 5 звезди в оценките на Euro NCAP с 85% резултати за защита на възрастни и деца и 82% за „Safety Assist” благодарение на големия си набор от системи за подпомагане на водача. Оценката достига 69% за защита на уязвимите участници в движението въпреки високата си предница благодарение отчасти на способността му автоматично да избягва сблъсъци с пешеходци и велосипедисти.
Задвижване
Всички версии са стандартно оборудвани с въздушното окачване. То е в пакет с най-новия комплект електроника за движение извън пътя Terrain Response 2 (който включва и настройка Dynamic on road) и осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Моделите Dynamic SE и HSE се предлагат във версии D300, P400 и P440e. D300 се задвижва от редови шестцилиндров дизел с мощност 300 к.с. P400 е бензиновата версия с редови шестцилиндров двигател с мощност 400 к.с. И двата идват с мека хибридна технология. P440e е Plug-in хибридът съчетава бензинов редови шестцилиндров двигател с електрически мотор и 31,8 kWh батерия за обща максимална мощност от 440 к.с. Официално изцяло електрическият пробег е 114 километра.
Autobiography и First Edition разполагат със същите дизелови и плъгин хибридни задвижвания, но с повече мощност в моделите D350 и P510e. Plug-in моделът има официален електрически пробег от 113 км. И накрая, First Edition се предлага и с 4,4-литров бензинов V8 с двоен турбокомпресор, произведен от BMW. Този модел P530 е предшественик на водещия модел SVR, който се очаква по-късно през 2023 г. От 0 до 100 км/ч достига за 4,5 секунди. Това ще е и най-скъпият Range Rover Sport за продажба.
Тестваният от нас модел бе Dynamic HSE 3.0 I6 400 PS AWD Auto. Разполагахме с мощност от 400 к.с. и въртящ момент от цели 500 Nm
Имахме възможността да го тестваме два дни в едно дълго пътуване до Уранополи в Гърция. Бях с още четирима колеги. Сменяхме са зад волана и се возихме на различни места в автомобила. Така добихме реална представа от възможностите му, ползвайки го като водач и пасажер. Карахме в различна метеорологична обстановка – лек и силен дъжд, сухо и слънчево време. Направихме и няколко часово каране по горски пътища, стабилно разкаляни от дъжда и през които малко коли могат да минат.
Range Rover Sport е голям, висок автомобил. „Слиза“ с 50 мм, когато е неподвижен, благодарение на въздушното окачване. Това прави качването на борда лесно дори за най-малките пътници.
С качването на борда се усеща луксозното обзавеждане на Range Rover Sport, което се доближава до това на по-големия Range Rover
Мека кожа, приятни на допир превключватели, висококачествени екрани, много солидни сглобки доставят усещане за сигурност. Най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro на Land Rover е с 13-инчовия дисплей. Има достатъчно място, за да включи всички функции, така че да не се налага ровене из подменютата по време на движение. Климатичните контроли са на отделен панел под основния екран. С интелигентно проектирани въртящи се колелца могат да се регулират температурата или отоплението на седалките.
Като водач следях цифровия дисплей с висока разделителна способност, който лесно си настроих да показва необходимата ми информация чрез мултифункционалните контроли на волана.
В колата има много място за главата, краката, раменете – навсякъде. Всички седалки са удобни. Има достатъчно места за съхранение в кабината. Подлакътникът се отваря, за да разкрие дълбок централен контейнер за съхранение, където има място дори за голяма бутилка. Има двойна жабка и дълбоки кошчета на вратите.
При пътуването ми отзад установих, че двете външни седалки са много комфортни, но средната не толкова, защото е по-висока. Има вентилационни отвори, възможност за управление на климатика и две букси USB Тype С. Задните седалки могат да се сгъват електрически, за да се създаде повече пространство за багажника. Багажникът е с големи размери. Достъпът също е добър благодарение отново на спускането на стандартното въздушно окачване и електрическата задна врата.
Шофирането на Range Rover Sport
Най-големите разлики между новия Range Rover Sport и класическия Range Rover са в движение. Първият се усеща много по-стегнат и по-спортен от флагмана. Всъщност Sport може да се окаже прекалено твърд за някои, особено за пътуващите отзад. При преминаване на неравност, дори и при ниска скорост, автомобилът се разклаща леко, докато я преодолява. Усещат се също и лошите пътни настилки. Въпреки това пътуването с Range Rover Sport е, бих казал, великолепно. За отбелязване е и много добрата шумоизолация, постигната с двойното остъкляване, множество шумозаглушителни елементи и специалната система за активно шумопотискане. Посредством разположени в колесните арки специални датчици се измерват нивата на шум. В купето говорителите излъчват звукови вълни с обратна стойност и така гасят създадения при движението шум.
По време на няколкочасовия преход по горските пътища установих, че една област, в която Range Rover Sport има безспорно предимство пред своите конкуренти, е неговата проходимост извън пътя. Със системата Terrain Response 2 автомобилът се справя с лекота с почти всяка повърхност. Просто трябва да се избере типа терен, по който ще се шофира и системата настройва колата за него. Офроуд режимът на адаптивния круиз контрол също може да регулира скоростта според заобикалящата среда, което позволява на водача да се концентрира върху управлението. То е улеснено и от системата от предни камери на Land Rover, която предлага изглед на околностите непосредствено пред автомобила, виждайки „през“ предния капак и с графика, показваща накъде са насочени колелата.
Цялостното ми впечатление Range Rover Sport е изключително положително. Колата има динамично поведение на пътя (въпреки размерите и теглото си), висока проходимост извън него, съчетани с луксозно обзаведен салон и високо ниво на безопасност.
View this post on Instagram