19 от 20 пилоти са съгласни какви трябва да са промените в указанията за каране, които от догодина ще влязат и в Международния спортен код на ФИА, заяви Джордж Ръсел. Англичанинът е директор на асоциацията на състезателите във Формула 1 (Grand Prix Drivers Association – GPDA). Въпросът с насоките, в които са описани маневрите при изпреварване на пистата, бе обсъден на брифинга на пилотите по време на уикенда в Мексико. Причината бе случилото се в състезанието в Остин, Тексас между Ландо Норис и Макс Верстапен и наказанието на състезателя на Макларън там. В надпреварата на Аутодромо Ерманос Родригес имаше нов сблъсък между двамата. Този път обаче санкция имаше за Верстапен.
„Мисля, че най-голямата дискусия бе желанието на ФИА да изчака до 2025 г., за да има последователност този сезон. Мисля, че 19 от 20 пилоти бяха на мнението: „Ако формулировката не е правилна, променете я днес“. Изглежда лесно, но понякога е по-трудно от необходимото, когато нещо трябва да се одобри и гласува“, обясни Ръсел.
„Но както казах, 19 от 20 пилоти са съгласни какви трябва да са промените“, добави Ръсел без да уточнява кой е единственият състезател против измененията
„Аз водих битка с Люис [Хамилтън] в състезанието. С него е чудесно да се бориш, защото е твърда, но честна битка. В момента се наблюдават маневри, които минават отвъд границите на спорта и забавлението. Направо са си нечестни в някаква степен. Може да се поспори, че първият случай (с Норис и Верстапен в Мексико) беше може би 60-40. Но последният… Не съм виждал нищо такова сигурно от Бразилия (2021-ва) насам. Радвам се, че тези инциденти бяха наказани. Подозирам, че оттук нататък никой няма да се отърве ненаказан с подобни неща“, каза още Ръсел.
Хамилтън бе попитан за коментар след финала на Гран при на Мексико. Той каза, че не е видял какво е останало, но не бе изненадан от присъствието на Верстапен в ситуацията.
„Виждах група коли напред, после имаше пепеляк във въздуха. И знаех, че е той“, засмя се Хамилтън.
„Бях убеден. Помислих си: „Със сигурност е той“. Обсъжданите неща винаги са били сива област. Затова Макс се отървава от толкова време. Вероятно наистина са необходими промени. Освен това не бива да забравяме и неудобството на това че стюардите този уикенд са едни, другия уикенд са други. Спортът като цяло трябва да се погрижи за тези неща. Други глобални спортове имат постоянни рефери. Сигурен съм, че и за нас не би било толкова лошо. Аз съм преживял многократно такива случаи с Макс. Не би трябвало да можеш да си изстреляш колата от вътрешната страна и да си задържиш позицията“, каза още Хамилтън.
View this post on Instagram