Джордж Ръсел и Макс Верстапен призоваха болидите от Формула 1 да бъдат повдигнати. Причината е, че при ниско отстояние от настилката пилотите усещат всяка неравност. Това им се отразява физически и е опасно.
„Всички пилоти разговарят с F1, защото е неприемливо колите да продължават да се настройват по този начин. Постига се възможно най-добро представяне от болидите, когато ги свалят толкова ниско до асфалта и окачването се втвърди. Но на правата имаш чувството, че зъбите ти ще изпопадат“, коментира Ръсел
„В момента караме на отстояние, колкото е дължината на една AA батерия в началото на правата. В края ѝ то вече е с размер на зърно нахут. Всяка дребна неравност се усеща през цялото тяло. Надяваме се да намерят по-добро решение за следващото поколение автомобили“, допълни пилотът на Мерцедес.
Верстапен е повдигнал въпроса и е говорил по въпроса с представители на ФИА по време на брифинга на пилотите в Бахрейн.
„Ударите са твърде силни в края на правата при пълно натоварване и ниско отстояние от настилката. Казаното на брифинга миналия уикенд беше съвет да се гледа напред“, заяви пилотът на Ред Бул.
„Проблем е нашият комфорт, нашият гръб, натискът при преминаване върху неравности. Според мен това трябва да се разгледа в новите правила“, допълни Верстапен
Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън посочи, че според него не е разумно автомобилите да са толкова ниско до асфалта.
„В правилата има някои неща, които не служат на никого от нас добре. Не мисля, че е разумно колите да са толкова близо до пистата, да „прегръщат“ настилката по начина, по който настоящите болиди го правят. Не смятам, че има нещо сбъркано с подовете. Конкретният дизайн на автомобилите сега обаче не се отразява добре никому. Според мен това трябва да се изчисти за 2026 г.“, каза Алисън.
Повдигането на колите бе много обсъждан въпрос при влизането в сила на последните технически правила през 2022 г. заради така нареченото подскачане.
„Аз правя компромис със здравето си заради представянето. Но не мисля, че ФИА трябва да ни изправя в ъгъла и да ни заставя да избираме между здравето и скоростта. Опитахме да ги помолим да потърсят решения, които да ни спасят от това да се окажем с бастуни на по 30“, заяви Пиер Гасли в средата на сезон 2022.
Ръсел посочи тогава, че много от пилотите „едва удържат колите си в права линия по тези неравности“. Ставаше дума за пистата в Баку, Азербайджан. Реакцията на Кристиан Хорнер от Ред Бул бе да коментира, че някои отбори насърчавали състезателите си да раздухват проблема с окачването.
„Най-лесното нещо очевидно е да се повдигнат колите. Та… нали разбирате, отборът има избор и може да го направи. То се вижда колко е некомфортно, но ситуацията може да се поправи. Всеки отбор има избор, но най-лесното нещо е да се оплакваш на основание безопасност“, заяви Хорнер.
В крайна сметка ФИА издаде техническа директива, с която въведе мерки по отношение отстоянието и подскачането.
Back in Jeddah 👌 pic.twitter.com/EAc85d8WDd
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) March 6, 2024