Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел: Имахме всевъзможни проблеми по време на състезанието

Ръсел: Имахме всевъзможни проблеми по време на състезанието

Джордж Ръсел, Мерцедес
Джордж Ръсел, снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел финишира на втора позиция в Гран при на Бахрейн. Пилотът на Мерцедес записа най-силната си надпревара от началото на сезона и успя да раздели двете коли на Макларън на финала. Ръсел призна, че е „имал най-различни проблеми по време на състезанието“ и че много се радва да закара автомобила до финала. Британецът обаче е разследван заради нерегламентирано използване на DRS и може да бъде наказан.

Ръсел се нареди трети на решетката след наказанието, което получи след снощната квалификация. Британецът потегли много добре и изпревари Льоклер на старта на надпреварата в Сахир. След това той се движеше на второ място, макар и да нямаше възможност да притесни лидера Оскар Пиастри.

Британецът направи две спирания в бокса, като второто беше зад периода на сейфти кар. За разлика от своите съперници. Ръсел се върна на пистата с меки гуми. Това решение беше доста рисковано, имайки предвид, че до финала оставаха поне 20 тура.

В последните турове Ръсел беше подложен на сериозен натиск от Ландо Норис. Трикратният победител в F1 обаче запази хладнокръвие и се защитаваше много добре. Така той стигна до второто място до финала, макар и да беше с повреда в колата и износени гуми

В разговор след края на днешната Гран при Ръсел твърди, че системата DRS се е отворила, след като е натиснал бутона на радиото. Той обаче твърди, че е върнал спечеленото време, след като е пуснал газта.

„Имахме всевъзможни проблеми по време на състезанието. Направихме модификация на DRS. В една обиколка натиснах бутона за радиото и изведнъж DRS се отвори“, обясни Ръсел.

„Веднага го затворих отново, отстъпих и [нямаше] нищо спечелено. Загубих повече, отколкото спечелих. Системата се отвори само за част от секундата, което показва колко проблеми всъщност имахме.“

Ръсел добави, че проблемите му са били далеч по-сериозни от отварянето на DRS. Пилотът на Мерцедес предположи, че карираният флаг е дошъл „точно навреме“, за да успее да задържи Норис зад себе си.

„За момент всичко беше под контрол и изведнъж получихме повреда на спирачките“, добави той. „Изведнъж педалът ставаше твърде дълъг, а след това твърде къс, а аз не знаех какво се случва.“

„Воланът не работеше както трябва, така че беше много трудно да държа Ландо отзад. Мисля, той щеше лесно да ме изпревари след една обиколка“,

„Днес Оскар беше една класа над всички останали, поздравления за него и Макларън. Ние пък записахме три подиума в четири състезания на четири различни писти. Това определено ми дава увереност за бъдещето“, заключи Джордж Ръсел.

Другият пилот на Мерцедес Андреа Кими Антонели финишира 11-ти. Италианецът имаше лош късмет, след като колата на сигурността излезе точно след второто му спиране в бокса. Макар да навакса част от загубеното, Антонели не успя да се справи с Оливър Беърман и се размина със зоната на точките.