Начало Избрани Ръсел: Макларън има такова предимство, че може да спре сега развитието и...

Ръсел: Макларън има такова предимство, че може да спре сега развитието и изцяло да работи за ’26

Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел ще е на втора редица на стартовата решетка за Гран при на Австралия – до Макс Верстапен (Ред Бул), след като се класира четвърти в квалификацията на пистата Албърт парк. Английският пилот на Мерцедес бе окуражен от представянето си, но обърна сериозно внимание на аванса на Макларън.

„Макларън има такова предимство, че може да спре сега развитието и изцяло да работи за ’26, защото е трудно да се преодолее такава разлика“, заяви Ръсел

„Ред Бул започна миналия сезон толкова напред спрямо всички останали, че не мисля, че някой успя да ги изпревари по отношение развитието на колите. Те сложиха някои неща на собствения си болид и представянето им се влоши. Но ако имаш шест десети аванс в началото на годината, то никой не може да навакса 0,6 сек през годината. Така че Макларън е в идеална позиция в момента и за в бъдеще“, продължи Ръсел, цитиран от the-race.com.

„Всичко е до гумите. Ако вървиш силно в трети сектор тук, това само сочи към поведението на гумите. Така че те със сигурност са свършили нещо наистина специално. Цялата картина е горе-долу очаквана: Макларън е напред с удобен аванс. Имам усещането, че в борбата зад тях може да надделеем или ние, или Ред Бул, или Ферари. Вижте обаче, че има и изненади като Юки [Цунода] и [Исак] Хаджар, които са много конкурентоспособни тази седмица. Уилямс демонстрира признаци на страхотно квалификационно темпо. Сега трябва да видим какво ще е положението в състезанието“, каза още Ръсел.

По отношение на собственото си представяне Ръсел заяви, че е много доволен.

„Миналата година имахме проблеми при по-горещи условия, както се случи и вчера. Петъкът бе много полезен в това отношение. Отборът работи снощи здраво, за да разберем какво ни липсва и защо не вървяхме със софт в сравнение с медиум и хард. Открихме известни подобрения и се надявам да продължим да натискаме в тази посока“, сподели Ръсел.

„Четвърто място е окуражаващо. Това класиране можеше да е дори още по-добро – Q3 бе сложна за нас. Загубих 0,3 сек в последните завои на първия си бърз тур и не постигнах осезаем напредък във финалния си опит“, добави Ръсел.

Андреа Кими Антонели не прескочи Q1 на пистата Албърт парк. Той бе убеден, че ако не бе ударил и причинил щети по пода на болида си, е щял да се бори в челото

„При преминаването на шести завой в първата ми бърза обиколка със софт на пистата имаше чакъл и отидох малко настрани. Това не повлия реално на времето ми в тура, но на излизането ударих бордюра по-силно от очакваното. Това доведе до сериозни повреди на пода. Усещах как колата потъва на правата – коства ми сериозно. Без повредата съм убеден, че нещата щяха да стоят по различен начин“, заяви италианският пилот.

Антонели каза също така, че е възможно да има повече възможности ако в състезанието на пистата Албърт парк вали.

Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин посочи, че и двамата пилоти на екипа са били доволни от цялостния баланс на F1 W16.