Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел: Може и да не стане много близко състезание

Ръсел: Може и да не стане много близко състезание

1391
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; синмка: Мерцедес

Иван Тенчев, Лас Вегас. На среднощен брифинг след тържественото откриване на Гран при на Лас Вегас пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел заяви, че не е сигурен дали оформлението на трасето ще даде наистина шанс за близко състезание, каквото желаят всички.

„Да, има очевидно големи, дълги прави, но тъй като всички сме ще сме с минимална притискаща сила ефектът на изтегляне няма да е толкова голям, както на други места. DRS-ът мисля, че ще струва само около 1 десета на Стрипа. Когато сравните това с други писти като Барселона, където отварянето носи 6 десети, е ясно, че няма да е така лесно. Може изобщо да не стане така добре както на всички им се иска.“

Ръсел обясни, че именно търсенето на висока скорост и изпреварвания са залегнали в дизайна на пистата. За пилотите тя може и да не е така вълнуваща и не само заради това, че вероятно ще е хлъзгава и студена, няма да има никакви поддържащи серии и т.н.

„За 20-те пилоти в Гран при това може би няма да е най-приятната писта, на която сме карали през целия сезон“, каза Ръсел. „Но това е спорт, който милиони и милиони хора гледат всяка седмица. За мнозинството от тях страхотно състезание е това с изпреварвания и битки. Но вероятно само заклетите фенове могат наистина да оценят величието на писта като Силвърстоун, Сузука или Монако. Така че времената определено се променят и мисля, че просто наистина трябва да го приемем.“

Големият въпрос в първите тренировки ще е дали наистина да се изберат конфигурации на крилата с много ниско притискане като в Монца или нещо по-малко екстремно като Спа, Баку, Канада, Джеда. Настилката изглежда малко по-грапава от очакваното, но при всички случаи притесненията с температурите в гумите остават. В Баку на стартовата права те обичайно се охлаждат с до 30 градуса, но след това се „стоплят“ в завоите. Тук такива почти няма. Дори по-дълбоки крила може да се окажат недобро решение, с което просто се губи още и още на правите.

„Това със сигурност няма да бъде емблематична писта“, продължи Ръсел. „Мисля, че е създадена, за да се опита да подобри състезанията. Не съм много сигурен обаче доколко добра ще е надпреварата.“

Съотборникът на Ръсел Люис Хамилтън се надява, че приликите на трасето с това в Баку ще направят състезанието интересно

„От гледната точка на пилот искаш да има най-доброто шоу“, обясни Хамилтън. „Ако състезателната писта предлага надпревари като тези в Баку, което от наша гледна точка е едно от най-добрите за пилотите трасета, с много изпреварвания – това би било невероятно. Вместо една кола да изчезне напред например.“

Що се отнася до самите шансове на Мерцедес, то Хамилтън заяви на официалната пресконференция на ФИА, че не очаква те да са много по-добри.

„Продължавам да мисля, че ще бъде предизвикателство и да накарам гумите да работят този уикенд. Често не е задължително да сме най-бързите на правите. Това също ще е предизвикателство – да видим дали не можем да намалим загубите на правите, но поне да сме в крак с всички в завоите.“

Мерцедес този сезон малко по-трудно загрява гумите, но ги пази малко по-добре. От друга страна колата е с голямо челно съпротивление и при доста свалени крила. Самото намиране на добри настройки може да е от ключово значение. Хамилтън отбеляза още, че преди Бразилия колата е показала по-добър потенциал. Точно лошите настройки обаче са направили уикенда на Интерлагос толкова лош.