Начало Избрани Ръсел недоволен от съкращаването на едната DRS зона в Баку

Ръсел недоволен от съкращаването на едната DRS зона в Баку

705
0
Джордж Ръсел, Мерцедес
Джордж Ръсел, снимка Мерцедес

Джордж Ръсел е недоволен от съкращаването на едната DRS зона в Баку. Пилотът на Мерцедес разкритикува решението на F1 да намали дължината на главната DRS зона на пистата в Азербайджан без дори да направи допитване до състезателите.

Както винаги, градската писта в Баку има два участъка, в които може да се използва системата DRS. Единният от тях е разположен на дългата старт-финална права, а другият- на отсечката между втори и трети завой.

Вчера стана ясно, че F1 скъсява DRS зоната на старт-финалната права. Това бе поредната промяна на тези зони на трасето в Баку. Миналата година втората от двете точки за активиране на системата за подвижно задно крило беше изтеглена на 347 метра след завой 20, или по точно последният равен завой, който води към дългата главна права

Сегашната карта на пистата в Азербайджан показва, че точката е изместена със 100 метра назад. Това на практика намалява разстоянието, на което системата DRS може да се използва на дългата старт-финална права в Баку. Точката на засичане остава на същото място на върха на завой №20. В същото време първата DRS зона на излизане от завой №2 остава непроменена.

Предполага се, че промяната от страна на ФИА цели да няма толкова лесни изпреварвания на главната права в Баку въз основа на наблюденията от миналогодишното издание на състезанието.

Ръсел предполага, че тази година изпреварванията са по-трудни в сравнение с 2022 г. Според пилота на Мерцедес, причината за това е свързана с еволюцията на новото поколение болиди, което се използва от миналия сезон. Затова председателят на GPDA се оплака от решението на ФИA и F1, което така и не е било обсъдено с пилотите.

„Мисля, че тази година изпреварванията са по-трудни, отколкото миналата година“, сподели Ръсел.

„Изпреварванията станаха по-трудни заради развитието на автомобилите в сравнение с първоначалните правила, въведени през 2022 г. Очевидно е, че се съкращават и немалко DRS зони. Честно казано пилотите нямат никакво участие в това“, добави пилотът на Мерцедес.

„Отново бяхме малко разочаровани, че не бяхме изслушани. Дори не съм сигурен, че ФИА и F1 са наясно, че всички ние смятаме изпреварванията за по-трудни. Въпреки това те намаляват използването на DRS на фона на историческа информация. Очаквам съкращаването на главната DRS зона да направи изпреварването доста трудно.“

Ръсел заяви, че това решение ще бъде обсъдено на традиционния брифинг на пилотите с рейс директора Нил Витик

„Искам да кажа, че това са само 100 метра, които няма да променят света. Но въпреки това промените не са в правилната посока“, продължи Ръсек. „Искаме да бъдем информирани, когато се вземат тези решения и да изразим мнение или да споделим някои неща, които могат да допринесат за вземането на такива решения.“

„И това е процес, върху който все още трябва да работим. Ясно е, че всички сме заедно и искаме само най-доброто за спорта“, каза още пилотът на Мерцедес.

Ръсел е на мнение, че това е поредното странно и несправедливо решение, взето от рейс контрола напоследък. Според председателя на GPDA няма никаква последователност в действията на стюардите.

„Това без съмнение е труден момент както за нас, така и за хората във ФИА.  Те не са глупави и се опитват да свършат възможно най-добрата работа. Но все пак трябва да се уточнят нещата, за да се разбере какъв ще бъде подходът им в бъдеще“, заяви Ръсел.

„Не можем да провеждаме уикенди, които да са изцяло продиктувани от това, което иска да направи някой в офиса на рейс контрола. Напоследък станахме свидетели на няколко безумни или несправедливи решения. Ако те са последователни, това е напълно нормално. Но именно непоследователността ги прави предизвикателство за всички нас.“

„Просто се нуждаем от малко повече съвместни усилия, за да подобрим спорта от гледна точка на вълнението, но и на безопасността. Кой е по-подходящ да им даде обратна връзка от хората, които всъщност управляват самите автомобили?“, заключи Джордж Ръсел.