Джордж Ръсел финишира на пета позиция в квалификацията за Гран при на Азербайджан. Пилотът на Мерцедес беше неприятно изненадан от резултата си, тъй като се надяваше, че ще се бори за полпозишъна. Според Ръсел, автомобилът му е нямал темпото, за да му позволи да се бори за челните позиции.
Ръсел записа най-доброто време в третата свободна тренировка в Баку. Британецът показа добро темпо и изпревари дори Шарл Льоклер. Това го превърна в един от фаворитите за квалификацията.
Двукратният победител в F1 прескочи първите два сегмента от квалификацията. Но в Q3 той нямаше отговор на темпото на двете коли на Ферари, както и на Оскар Пиастри и Серхио Перес. Така в крайна сметка той даде пето време и ще потегли от трета стартова редица в днешната Гран при
„Нямахме темпото, за да се борим за челните позиции. Постигнахме най-добри времена в FP3, но знаехме, че това малко е малко ласкаещо, тъй като записахме обиколка в самия край на сесията“, сподели Ръсел.
„Смятахме, че ще водим битка малко извън челната тройка. Затова е малко разочароващо да сме на половин десета от третото. Но от друга страна, P5 не е лошо място за старт на това трасе.“
„Ферари обикновено са бързи на уличните писти и това отново се оказа така. Не мисля, че ще успеем да се състезаваме с тях за победата, но поне се надявам да сме в битката за подиума“, добави пилотът на Мерцедес.
Ръсел беше разследван от стюардите след края на квалификацията заради нарушения на правилата за жълти флагове. Британецът не намали скоростта по време на движение зад Карлос Сайнц в Q1. Испанецът излезе извън трасето и предизвика развяване на жълт флаг.
Стюардите стигнаха до заключението, че Ръсел не е имало как да види флага, а дори и да го е видял, не е могъл да натисне рязко спирачките. Поради тази причина те решиха да не налагат наказание. Комисарите все пак порицаха Ръсел, за да подчертаят сериозния характер на тези нарушения, дори при смекчаване на вината.
Съотборникът на Ръсел Люис Хамилтън остана седми след края на квалификацията в Баку. Седемкратният световен шампион отново имаше сериозни затруднения да накара гумите да работят и не пренесе доброто си представяне от първите две тренировки
„Всяка събота е същото, така че не съм изненадан. В FP1 и FP2, автомобилът се чувстваше невероятно и аз наистина щастлив. Мисля, че можеше да бъда поне втора редица“, сподели Хамилтън.
„Буквално от първата обиколка [можехме] да се класираме челото“, продължи той. „[Така че трябва] да се чудиш, когато стигнеш до събота и изостанеш. Не знам дали другите са били по-тежки в FP1 и FP2.“
„Чувствах се страхотно в петък. След това не промених по автомобила преди съботния ден защото не исках да объркам нещо. Въпреки това гумите не искаха да работят! Те не работиха през целия ден“, обясни пилотът на Мерцедес.
„Опитвах се да накарам гумите да работят, а това е най-важното. В последната обиколка – както и в последния сектор – гумите започнаха да работят, но ние го пропуснахме. Надявам се да имаме по-добро състезание днес.“
„Ще анализираме защо се случи това като отбор и се надяваме да направим подобрения. Целта е да продължим напред. Аз оставам позитивно настроен, че можем да го направим.“
„Тук не е толкова лесно да се изпреварва. Ние обаче имаме малко по-различна стратегия от другите, което може да ни помогне. Също така ще трябва да се грижим за гумите, тъй като е задните могат да се износят доста лесно“, заключи Люис Хамилтън.
Some more cool Baku track pictures 📸 You’re welcome 😉 pic.twitter.com/jWHnHQlhNt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 14, 2024