Ръсел призова за по-добро позициониране на състезанията от календара на F1. Пилотът на Мерцедес е на мнение, че една промяна в подредбата на някои надпревари ще намали натоварването, което понася персонала на всеки един от отборите на стартовата решетка.
Сезон 2023 в F1 започна с няколко пътувания Арабския полуостров. Там в рамките на четири седмици се проведоха предсезонните тестове, както и състезанията в Бахрейн и Саудитска Арабия. След това керванът на F1 се отправи към Австралия и Мелбърн за един самостоятелен уикенд на другия край на света. След това трябваше да има друг самостоятелен уикенд в Китай, който в крайна сметка отново бе отменен.
Следващото състезание за сезон 2023 е в Азербайджан. Събитието ще се проведе на 30 април. Седмица по-късно F1 ще се прехвърли в Маями. Кратката пауза и разстоянието между двете писти ще постави отборите под голямо изпитание
След това предстои първото от двете тройни състезания за сезон 2023 в F1. Тези събития се завръщат в календара въпреки всеобщите критики. Първата тройка надпревари ще бъде в Имола, Монако и Барселона.
Ръсел е председател на Асоциацията на пилотите от Гран при (GPDA). Като такъв той многократно е повдигал темата е за необходимостта от промяна на календара, който да бъде много по-устойчив за персонала на всеки един тим. За момента графикът на спорта все още е доста труден от логистична гледна точка. Въпреки това Ръсел вярва, че ръководството на F1 се вслушва в думите на него и колегите му. Това го кара да смята, че бъдещите календари на Формула 1 ще бъдат допълнително оптимизирани.
„Смятам, че колективно имаме наистина силен принос. Лично аз вярвам, че Стефано [Доменикали, главен изпълнителен директор на F1] е изключително отворен да чуе нашите мнения и да проведе разговори“, сподели Ръсел.
„Наистина много се говори за това колко устойчив е календарът, който прескача от Близкия изток до Америка и обратно до Европа. Смятам, че през следващите години това ще се оправи, защото за голяма част от феновете това няма никакъв смисъл.“
Гран при на Австралия е особено голям проблем от логистична гледна точка. Той може да бъде отстранен тъй като персоналът на F1, който пътува от Мелбърн обратно към Европа, обикновено минава през Дубай, Абу Даби или Доха.
Преди години състезанието на Албърт Парк се провеждаше заедно с това в Малайзия. Надпреварата на пистата Сепанг обаче бе преместена през 2016 г. и отпадна от календара на F1 година по-късно. Оттогава насам имаше двуседмична пауза, като следващото състезание обикновено бе в Бахрейн. Това отново създаваше сериозно натоварване на персонала на отборите заради дългите полети от Мелбърн до Манама. От 2021 г. до момента Бахрейн отново е в ролята на откриващ кръг за сезона
Отборите от F1 също така биха предпочели състезанията в Маями и Канада да се провеждат едно след друго. Освен това те не са много доволни от втората тройка състезания за тази година, която включва Остин, Мексико и Бразилия.
„Има много ограничения, свързани с климата. Състезаваме се на определени събития и ограничения на уличните писти и знам кога могат да ги отворят. Но определено смятам, че Австралия трябва да се съчетае с надпревара в Далечния изток, защото мисля, че почти всички от нас долетяха тук в събота или неделя миналата седмица.“
„Всички механици и инженери нямат почти никаква почивка, така че на практика има още допълнителни три или четири дни. Затова има смисъл да бъдем заедно със състезание от Далечния изток“, добави Ръсел.
Ръсел също така смята, че част от напрежението в календара с 24 състезания може да се облекчи чрез провеждането само на една тренировка в петък следобед. По този начин отборите ще могат да пристигнат на дадена писта един ден по-късно.
„Това ще бъде в полза на 2000 или 3000 души, които пътуват по света. Затова нека сесия да е в петък следобед или вечерта. Така ще има по-малко напрежение за отборите да пристигнат, да речем, в сряда. Ако първата ви сесия е в петък сутринта, трябва да сте тук в четвъртък, което за много от състезанията изисква да летите в сряда.“
„Ако успеем да отложим това, ще можем да позволим на отборите да летят в четвъртък сутринта. Ако съберем това в рамките на 24 състезания за една година, ще получим почти един месец допълнително у дома или ще спим в собственото си легло, което е огромно предимство за всички в този цирк“, завърши Джордж Ръсел.
A point worth making 👀#F1 pic.twitter.com/NqNl7UtaoJ
— Formula 1 (@F1) April 18, 2023