Джордж Ръсел се е чувствал като новобранец по време на първия си сезон с Мерцедес. Британецът призна, че миналогодишната кампания е била напълно нова за него заради присъединяването към отбора от Бракли.
Ръсел спечели поддържащата серия F2 през 2018 г. В началото на следващата година той направи дебюта си в F1 с Уилямс. За съжаление младият британец попадна в много труден период за отбора от Гроув, който се намираше в сериозна криза.
Ръсел не спечели нито една точка в първата си година като пилот от F1. През 2020 г. той отново бе в дъното на колоната заради бавния автомобил на Уилямс. Ръсел все пак спечели три точки в Гран при на Сахир. Тогава заместваше Люис Хамилтън в отбора на Мерцедес. Седемкратният световен шампион пропусна втория старт в Бахрейн за сезона, защото бе болен от коронавирус.
През 2021 г. Уилямс постигна някакъв напредък, който позволи на Ръсел да се бори за по-предни позиции. Бившият шампион в F2 финишира осми в Унгария, което бе и първият му резултат в топ 10 с Уилямс. След това се качи на подиума в съкратената Гран при на Белгия. До края на кампанията записа още две класирания в челната десетка. Благодарение на тези резултати Уилямс финишира осми при конструкторите и изпревари Алфа Ромео и Хаас.
Ръсел най-накрая получи така чаканото повишение в началото на миналата година и премина в Мерцедес. 24-годишният състезател обясни, че се е чувствал като новак заради смяната на отбор.
„В някои отношения се чувствах почти като новобранец. Тук говорим за неща, за които дори не съм говорил откакто започна кариерата ми в F1.“
Британецът каза, че му е трябвало известно време да се адаптира и свикне с обстановката в Мерцедес.
„Отне ми известно време, за да разбера какви са процесите в отбора по време на състезателен уикенд и как мога да направя колата по-бърза по отношение на настройките. Ето защо се чувствах малко като новобранец на старта на престоя си в Мерцедес.“
Ръсел призна, че е научил много неща от по-опитния си сънародник и съотборник Люис Хамилтън.
„Да бъдеш съотборник с Люис е невероятно изживяване. Очевидно е, че той е най-великият пилот на всички времена. Лично аз съм научил много неща от него. Ако трябва да бъда честен, вероятно те са повече извън пистата. Възхитен съм от начина, по който той се държи с инженерите и си върши работата. Но също така разбрах и за различни малки детайли на пистата, които са наистина впечатляващи за мен.“
„Ако искаш да станеш световен шампион в F1 трябва да победиш всички останали. Лично аз съм в интересна позиция тъй като Люис е моят еталон“, каза пилотът на Мерцедес.
В първата половина на 2022 г. Ръсел стана известен като „Г-н постоянство.“ Това бе така заради серията от 9 поредни старта, в които той винаги завършваше в челната петица. След това дойде отпадането в Силвърстоун заради контакт на старта. После настъпи един известен застой за Ръсел. Британецът имаше сблъсъци с Ботас, Шумахер и Сайнц. Освен това той допусна грешка по време на най-бързата си обиколка в квалификацията в Мексико.
„В този спорт трябва да оставиш нещата да „текат“, каза Ръсел когато бе попитан за инцидентите с негово участие.
„Понякога искаш да караш автомобила с повече ярост, но понякога това не е най-бързият начин. Според мен в крайна сметка всичко се свежда до опита.“
„Докато правех последната бърза обиколка в Мексико направих малка грешка. Именно затова се постарах повече, за да наваксам загубеното време. Беше неизбежно да проваля обиколката, защото вече се опитвах да карам възможно най-бързо“, каза пилотът на Мерцедес.
„Винаги някак си съм знаел, че при каране на 99 % има много повече ефективност, отколкото при 101 %. В този случай вече си извън скалата и си минал върха.“
„Ако караш на 99 %, вероятно си оставил само 0.01 от секундата на масата. Ако карате на 101 %, тогава вече сте загубили автомобила или сте катастрофирали.“
„Нека да спомена и Остин. Мисля, че инцидентът в началото беше заради грешна преценка. Но въпреки всичко отново се опитвам да разширя тези граници и да съм още по-бърз.“
„Връщам се към усещането, че в някои отношения съм почти новобранец. За първи път се състезавах в челото. Това е напълно различна история в сравнение с тази, когато се намираш в по-задната част на полето.“
„Научаваш тези малки тънкости на това да си отпред. Това е подобно на начина, по който научих какво е да си на дъното.“
„Начинът, по който подхождаш към завой №1 е напълно различен, когато имаш няколко автомобила пред себе си, а не ефектът на акордеона, в който имаш 15 автомобила отпред. Да ви кажа честно има много повече мръсен въздух, когато си зад 15 коли вместо три. Знаете, че цели три години съм се състезавал от по-задната част на колоната и имам само 20 състезания в по-предната“, добави Джордж Ръсел.
Ръсел започва втората си кампания като пилот на Мерцедес. 24-годишният състезател се надява да разполага с автомобил, който да му позволява редовно да се бори за победи и титли. В края на миналата година той заяви, че се чувства напълно готов да спечели световното първенство.
These @GeorgeRussell63 pics = 🥶 pic.twitter.com/sAVDnUbu7i
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 25, 2023