Начало Избрани Ръсел се обяви против използването на гуми без покривала от 2024 г.

Ръсел се обяви против използването на гуми без покривала от 2024 г.

740
0
гуми на Пирели
снимка, Пирели

Ръсел се обяви против използването на гуми без покривала от 2024 г. Пилотът на Мерцедес е категоричен, че F1 не е „готова“ да се откаже от подгряващите одеяла за гумите. Ръсел също така предупреди, че очаква много повече катастрофи ако F1 в крайна сметка реши да забрани одеялата от началото на следващия сезон.

F1 планира да елиминира напълно въглеродния си отпечатък до 2030 г. Като част от тези намерения, световният шампионат се надява да забрани използването на електрически одеяла за гуми от следващата година

Производството на гуми, които не изискват предварително загряване, е доста по-трудно. Въпреки това Пирели постигна напредък с продукта си, който беше тестван от Ферари и Мерцедес на пистата в Барселона. Новите смеси ще бъдат оценен отново по време на следващия тест на Пирели, който ще се проведе малко след края на състезателния уикенд на Силвърстоун.

Предложението за забрана на одеялата за следващия сезон ще бъде подложено на окончателно гласуване в края на юли. Тук ще участват F1, отборите и ФИА. За да мине това предложение, то трябва да бъде одобрено от мнозинството от екипите на стартовата решетка.

Ръсел, който изпробва прототипните гуми на Пирели без покривала в началото на миналата седмица в Барселона. Заедно с британецът бяха резервата на Мерцедес Мик Шумахер, както и състезателите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц

Ръсел обаче не бърза да правил заключение за новите гуми на Пирели. Пилотът на Мерцедес вярва, че високите температури и специфичните характеристики на трасето в Испания може да са преувеличили представянето на прототипа на гумата.

„Ако се върнем назад, тази гума вероятно не е била тествана при правилните условия на правилната писта“, сподели Ръсел.  „Нека да отидем на писта като тази в Барселона. Тя е с доста агресивен асфалт с температура над 40 градуса, докато настилката беше с огромно количество каучук заради състезателния уикенд, който включваше и поддържащи състезания“, продължи пилотът на Мерцедес.  „Гумите бяха много несигурни при излизането ми от бокса, но в края на обиколката вече бяха на прилично ниво.“

„Нека да сравня това с началото на годината. Тогава направих един пробег в Херес при 10 градуса температура на пистата. В този случай беше изключително трудно да изляза от бокса. Ако трябва да бъда напълно честен, не мисля, че нашият спорт все е в състояние да използвам тези гуми в състезателен сценарий“, обясни Ръсел.

„Бих бил много загрижен за всички механици в питлейна по време на питстоп. Също така бих бил много загрижен за всяка изминала обиколка от състезание в студени условия. Ще има много катастрофи, не се съмнявам в това. Смятам, че в тези гуми е вложен много труд, разходи и разработки. Но от друга страна ми се струва, че това може да се използва за други цели“, добави Джордж Ръсел.

Същевременно Льоклер подкрепи мнението на Ръсел. Пилотът на Ферари призова за провеждане на повече тестове, за да се получи по-широка представа за истинската ефективност на гумите без подгряващи одеяла

„Мисля, че е твърде рано да се правят изводи. Засега нямам всички отговори. Трябва да кажа, че в условията, които имах по време на теста, гумите бяха добри, заради което тестът мина успешно“, каза Льоклер.

„Но не знам какво ще се случи ако имаме по-ниски температури. Не съм тествал тези гуми при по-ниски температури, заради което поставям една голяма въпросителна.“

„Много трудно да се отговори дали ще съм доволен да стартирам [с новите гуми]. Бих искал да изпробвам тези гуми в различни условия и след това да видя дали са годни за състезание. Но отново това беше положителен тест благодарение на условията, които имахме в Барселона“, добави звездата на Ферари.

Фернандо Алонсо също коментира новите гуми на Пирели. Опитният испанец има опит с гуми без покривала след като записа две участия в Индианаполис 500. Въпреки това Алонсо вярва, че F1 не трябва да върви по този път.

„Според мен това зависи от енергията на гумите, която влагате в конкретната писта. Мисля, че Барселона ще помогне за развитието на гумите. Но на други места това би затруднило много нещата.“

„В Инди веднага се влага много енергия в гумите и всичко беше наред. Но какво ще стане на места като Монако или нещо подобно? Честно казано не съм голям привърженик на премахването на одеялата и не виждам причина това да се случва“, завърши Фернандо Алонсо.